Kočenje kao ušteda energije: Zelena struja troši se za liftove, pokretne stepenice i osvetljenje
Ono što je 2018. godine počelo kao pilot projekat, sada služi osvetljavanju metro stanica i uštedi energije.
U Beču, vozovi metroa štede energiju putem kočenja. Godišnje se uštedi do četiri gigavat sata struje, što odgovara prosečnoj potrošnji 800 bečkih domaćinstava, a istovremeno smanjuje emisiju ugljen-dioksida za 600 tona.
Četvrti energetski sistem kočenja je pušten u pogon u aprilu 2022. godine, a planirano je otvaranje još jednog sistema do kraja godine. Svaki put kada metro ulazi u stanicu, prilikom kočenja se oslobađa energija. Veliki deo proizvedene energije se koristi za pokretanje drugih vozova.
Ukoliko to nije moguće, koristi se energetski sistem kočenja. Višak energije se uvodi u električnu mrežu gradskog saobraćajnog preduzeća "Bečke linije", pa se zelena struja troši za liftove, pokretne stepenice i osvetljenje u metro stanicama.
- Javni prevoz je neophodan na putu ka klimatski neutralnoj budućnosti. Ponuda javnog saobraćaja u Beču značajno doprinosi smanjenju ugljeničnog otiska u našem gradu. Bečke linije su opravdale svoju ulogu pionira u ekološkim inovacijama. Energetski sistemi kočenja pokazuju koliko je javni prevoz energetski efikasan - izjavio je Peter Hanke, član gradskog veća zadužen za privredu i finansije.
Video: Soko spreman za prvu vožnju sa putnicima do Novog Sada
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.