• 0

Zastoje u Kini Evropa će osetiti tek za 2 meseca: Na leto novi talas poskupljenja

Lučki grad, koji broji 26 miliona stanovnika, u strogoj je blokadi od kraja marta

  • 0
Šangaj Foto: Pixabay, marinetraffic.com

Gotovo trećina robe koja treba da napusti luku Šangaj, zadržana je zbog strogog lokdauna, a kašnjenja isporuke pogoršavaju krizu u lancima snabdevanja što će dovesti do nestašica i rasta cena robe.

Evropa i Sjedinjene Države mogu da očekuju nova kašnjenja i nestašice uvozne elektronike iz Kine, kao rezultat lokdauna uvedenog zbog korone u svetskom trgovačkom čvorištu Šangaju, upozorava Vinsent Štamer, ekonomista sa Instituta za svetsku ekonomiju u Kilu, piše danas Dojče vele (DW).

- Tri sedmice nakon stavljanja grada u karantin, otprilike 30 odsto robe koja je trebalo da krene iz luke nije napustilo Šangaj. Drugim rečima, to je 30 odsto izvoza manje u ostatak sveta - navodi Štamer.

On je na Tviteru objavio i grafiku koja pokazuje da je količina tereta koji izlazi iz ove luke naglo pala, dok je količina robnih pošiljki iz drugih kineskih luka ostala stabilna. Drugi podaci o radu ove luke pokazuju da je prosečni dnevni volumen od 140.000 kontejnera smanjen na 100.000.

Šangaj je žarište najvećeg talasa korone u Kini od početka pandemije, što je bilo pre više od dve godine. Lučki grad, koji broji 26 miliona stanovnika, u strogoj je blokadi od kraja marta. Zbog toga su neki radnici bili prisiljeni da ostanu i spavaju u fabrikama u kojima rade.

Reč je o fabrikama, u regionu Šangaja, specijalizovanim za izvoz elektronske robe široke potrošnje, kao što su tableti i televizori, ali i za sofisticiranije poluproizvode koji se koriste u pogonima na Zapadu.

elektronika, čipovi Foto: Pixabay

- Čini se da se usporila proizvodnja u regionu Šangaja i da roba nije stigla u ovu luku kako bi se ukrcala na kontejnerske brodove - kaže Štamer.

Kašnjenja u isporuci su se povećala uprkos, kako navodi DW, tvrdnjama kineskih zvaničnika da će restrikcije minimalno uticati na rad luke.

Štamer ističe da će se kašnjenja u Evropi osetiti za otprilike dva meseca, jer je potrebno pet ili šest sedmica da kontejnerski brodovi stignu, recimo, do luke Hamburg na severu Nemačke, i još dve sedmice da se roba iskrca i isporuči.

On predviđa da će, zbog kašnjenja u dostavi, roba široke potrošnje poskupeti ovog leta i dodaje da bi Nemačka mogla da bude među zemljama koje će kašnjenja najviše pogoditi, jer se gotovo trećina morske trgovine između Kine i najjače ekonomije u Evropi - odvija upravo preko luke Šangaj.

Video: Šta je SWIFT i kako funkcioniše najzaštićeniji sistem međunarodnog bankarskog poslovanja?

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>