Poljski LOT nas stavio na standby, Er Srbija se izvinjava: Šta se to tačno dešava u evropskom avio-saobraćaju
Svi sektori putničkog avio-saobraćaja u Evropi, suočavaju se sada sa izuzetnim sezonskim rastom tražnje s jedne strane i relativno ograničenim resursima sa druge, uključujući i manjak ljudstva
Taman što je avio-industrija krenula da se oporavlja od krize izazvane kovidom-19, "zadesio je" rusko-ukrajinski sukob, koji datira od 24. februara tekuće godine.
Pomaka u poslovanju svakako ima, i nisu ugrožene sve kompanije, ali je broj rezervacija u jednom momentu naglo počeo da opada, što primećuju i turistički radnici.
Sada je već vreme kada se planiraju odmori pa se avio-kompanije konačno vraćaju na svoje "redovno stanje", ili se bar čini.
Naša ekipa boravila je u Varšavi tokom vikenda i desila se pomalo neuobičajena situacija kada nam je na aerodromu prilikom prijave na let poljskog avio-prevoznika LOT, umesto jedne nalepnice na prtljažniku dodata još jedna crvena, na kojoj piše "standby".
Upitali smo radnice na šalteru šta to konkretno znači, jer smo došli dva i po sata pre leta, a karta nam je rezervisana, povratna.
Dok je radnica šturo objašnjavala procedure aerodroma i uveravala nas da je to tek praksa koja se ponekada dešava, i da će avio-kompanija uraditi najbolje za nas, odnosno, verovatno naći drugi let, na naš kofer, a i koleginice pored, došle su još dve takve nalepnice.
Konstatujući našu upitnost, ljubazna radnica je samo rekla da je let prosto prebukiran i da moramo da prođemo sve aerodromske kontrole, uključujući pasošku, pa će nam na izlazu sa aerodroma, a na samom ulasku u avion reći da li ima mesta za nas ili ne.
Znak pitanja u našim očima je ostao.
Usput smo čuli za još jedan slučaj na sličan našem na istom letu. Završilo se tako što je kompanija promenila avion pa smo poleteli u očekivano vreme posle nekoliko razgovora sa nekoliko supervizora kompanije.
Najjednostavnije objašnjenje bilo je da je prodato više karata nego što je planirano, drugo je bilo da nismo uradili online ček in 48 sati ranije (a ček in se otvara 24h sata ranije), dok je treće bilo da nekada prosto idu sistemom "ako prođe, prođe", pa nasumično odaberu putnike kojima će zameniti let ( u ovom slučaju tri žene).
Ukoliko je naša greška što se nismo čekirali online, iako nije obavezno, prihvatamo je, što je ujedno savet vama da sprovedete sve provere da vam se n bi desilo da noć provedete u motelu aerodroma, ili dođete na odredište s nekoliko sati zakašnjenja.
Međutim, ukoliko se koristi prilika da se proda svaka karta, to je već nešto drugo.
Šta je zaista "standby"
Po definiciji, standby nalepnica, ili let ili čekiranje znači da je to iznuđena opcija zbog gužvi na aerodromima. Delom je tačno, jer su letovi pomerani na različite gejtove u roku od par minuta, a i naše čekiranje nije bilo na najavljenom broju.
U suštini, "letenje u pripravnosti" znači da se ukrcate na let za koji niste ranije rezervisali kartu tako što ćete zauzeti prazno mesto u poslednjem trenutku kada agenti na gejtu puste sva "nezauzeta" mesta.
To što ste pak možda ipak rezervisali nedaljama unapred, očigledno ne važi uvek.
Kasnila i Er Srbija
Da gužve prave probleme priznala je i naša nacionalna avio-kompanija.
Er Srbija izvinila se danas svim putnicima na koje mogu da utiču jučerašnja i današnja kašnjenja i otkazivanja pojedinih redovnih i čarter letova "usled kasnijeg ulaska sa radova u saobraćaj aviona iz flote" tog avio-prevoznika i "drugih tehničkih razloga".
Er Srbija je saopštila da je najveći broj putnika sa tih letova već zbrinut, preusmeravanjem na kasnije ili alternativne letove.
Kompanija, kako je saopšteno, angažuje i dodatne resurse da bi se unapredila podrška putnicima.
"U ovom trenutku, situacija u putničkom avio-saobraćaju u celoj Evropi opterećena je velikim izazovima, koji se pre svega odnose na posledice dvogodišnje krize usled pandemije korona virusa, te posledična ograničenja u putovanjima i veliko smanjenje tražnje", objašnjavaju u Er Srbija.
Svi sektori putničkog avio-saobraćaja u Evropi, od održavanja aviona, preko zemaljskog opsluživanja, aerodroma, do avio-kompanija, suočavaju se sada sa, kako je navedeno u saopštenju, izuzetnim sezonskim rastom tražnje s jedne strane i relativno ograničenim resursima sa druge, uključujući i manjak ljudstva.
"Putnički avio-saobraćaj je visoko-povezana industrija, tako da kašnjenje i odlaganje u bilo kom njenom segmentu nužno dovodi do daljih faznih kašnjenja i potencijalnih otkazivanja letova", navodi Er Srbija.
Er Srbija, kao sastavni deo evropskog putničkog avio-saobraćaja, takođe se suočava sa sličnim izazovima, navodi se u saopštenju.
Video: Vrši se provera prostorija aerodroma Konstantin Veliki u Nišu: Situacija uobičajena
(V.B.)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Србин
Чекај, јел све трудне жене света рађају носороге и жирафе, па нема људи, тј фали људства у компанијама?! Број људи на овом свету се константно повећава, а свугде фали радне снаге? Кога бре они фарбају са таквим изјавама?!
Podelite komentar
Ana
Ovaj iz AirSrbije izjavio da su povećali resurse sluzbe za pomoć putnicima,a istina je da su tu službu smanjili za 50 pošto.
Podelite komentar
Nd
Pa ovo Er Serbia radi stalno sa letovima za Oslo....proverite.
Podelite komentar