• 0
 ≫ 

Mogućnost digitalne transformacije na Zapadnom Balkanu: "Telekom Srbija pokazao potencijal rasta"

 ≫ 

Prema rečima Lučića, kompanija je brzo prepoznala kuda se globalno tržište kreće

  • 0
Složna braća - Next DJeneration Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Telekom Srbija, najveći telekomunikacioni i multimedijalni provajder u Srbiji i tržšni lider u jugoistočnoj Evropi, već je pokazao snažan potencijal rasta, uz brzu transformaciju poslednjih godina, piše prestižni britanski specijalizovani portal Biznis Riporter.

"Mi smo snažan motor promena i pokretarč preobražaja „Srbije 2.0“ koja ima svetlu digitalnu budućnost širom Zapadnog Balkana", kaže generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučih za Biznis Riport, u intervjuu koji je u video formatu objavljen na tom portalu.

Tokom proteklih pet godina, kompanija Telekom Srbija je značajno evoluirala s digitalizacijom svojih usluga u skladu sa strategijom digitalizacije Srbije i etablirala se kao vodeći provajder ekskluzivnih sadržaja u regionu.

Štaviše, trenutna strategija Telekoma Srbija čini kompaniju drugačijom od drugih – sada je negde između standardnog telekom operatera i platforme za digitalni sadržaj, konstatuje se u prilogu.

Prema rečima Lučića, kompanija je brzo prepoznala kuda se globalno tržište kreće, što znači da je zadržala fokus na internet povezivanju izgradnjom moćne optičke infrastrukture.

Takođe je omogućila nove načine generisanja prihoda ulaganjem u kreiranje odličnog digitalnog TV sadržaja, tako da s ponosom može da se kaže da je Telekom Srbija postala lider u proizvodnji televizisjkih sadržaja u regionu.

Lučih je naglasio da je Telekom Srbija najveći opetrater u regionu sa više od 11 miliona pertplatnika na Zapadnom Balkanu, s godišnjim priodom od preko 1,3 milijarde evra u 2021, a ove godine očekuje da će prihod premašiti 1,5 milijardi evra.

On je naveo da plan ekspanzije Telekoma Srbije nije samo povećanje broja pretplatnika u ovom regionu, već da radi na projektu širenja poslovanja u drugim zemljama u Evropskoj uniji i Sjedinjenim Državama.

Lučić je predočio da u dijaspori živi i radi 15 miliona ljudi s prostora Srbije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske, uglavnom u Nemačkoj, Švajcarskoj, Austriji i SAD-u, koji održavaju veze sa rodbinom i prijateljima na ovim prostorima, napominjući da kompanija ima dobre servise za njih, domaće sadržaje, da im omogućava da gledaju domaće kanale, domaće sportske događaje, a pruža im i fintek usluge slanja novca kući.

On je u tom kontekstu pomenuo da je Telekom Srbija pokrenula ove godine dve nove mobilne mreže u Nemačkoj i Švajcarskoj, a naredne godine to planira u SAD i Kanadi.

Na pitanje kakvi su kapaciteti za razvoj poslovanja Telekoma Srbija na Zapadnom Balkanu, Lučić je rekao da ima prostora za povećanje broja pretplatnika za još oko dva miliona, te da ima prostora i za povećanje prihoda podizanjem prodaje novih digitalnih servisa i sadržaja, pri čemu kompanija procenjuje da samo u ovom regionu godišnji prihod može da dostigne 2 milijade evra.

Komentarišući glavne aktuelne ciljeve kompanije, on je naveo da je trenutni prioritet završetak investicija u optičku i 5G mrežu u zemljama Zapadnog Balkana, kao i pokretanje novih investicija u digitalne servise i nove sadržaje.

doktor, smartfon, mobilni telefon, tablet, online medicina Telemedicina smanjuje broj hospitalizacija zbog pogoršanja hroničnih bolesti i smanjenje potrebe za putovanjem pacijenata/ Foto: Shutterstock

Lučić je kao izuzetno važnu stvar naveo to što Telekom Srbija namerava odmah da ulaže, a ne da čeka godinu ili dve da bi ulagala u digitalnu budućnost, dodajući da namerava da privuče investitore koji bi joj se pridružili u investiranju tako što će biti prva kompanija iz Srbije i sa prostora Zapadnog Balkana koja će emitovati 500 miliona evra korporativnih obveznica na berzi u Evropi.

Šef Telekoma Srbija je izrazio nadi da će mnogi strani investitori, posebno oni iz SAD-a, oceniti atraktivnim ulaganje u srpsku kompanija i da će pomenute korporativne obveznice biti još jedna uspešna priča Telekoma Srbija.

U tekstu Biznis Riporta koji prenosi Tanjug se naglašava da se za razliku od nekih drugih telekomunikacionih provajdera, Telekom Srbija nije oslanjala na generisanje prihoda samo od standardnih usluga.

Predstojeće uvođenje 5G telekomunikacione mreže omogućiće da 60 odsto stanovnika Srbije dobije pristup 5G konekciji, napominje se dalje i dodaje da će, istovremeno, proširenje 4G mreže širom Republike Srbije pružiti mogućnost 4G usluge skoro svima u zemlji.

U tekućoj 2022. godini, Telekom Srbija će postati prva srpska kompanija koja će dobiti međunarodni kreditni rejting od renomiranih agencija.

"Željni smo da prihvatimo nove izazove i da nastavimo da učestvujemo u najuzbudljivijem periodu brzog ekonomskog rasta Srbije, vođeni našom vizijom da budemo partner od poverenja u novoj digitalnoj eri", poručili su iz Telekoma Srbija u prilogu objavljenom na uglednom britanskom portalu Biznis Riport.

Video: Kolektivi koji kreiraju lepše zajednice

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>