Budućnost je zajednička odgovornost
Kompanija Bambi postala je deo Coca-Cola HBC porodice 2019. godine, a u poslednje dve godine beleži sjajne poslovne rezultate
Samo u 2021. godini izvoz je bio 10% viši u odnosu na prethodnu godinu, a ujedno se dogodila i najveća pojedinačna investicija u istoriji kompanije, a to je otvaranje nove Plazma linije kapaciteta od čak 15 tona keksa po smeni.
Ipak, poslovni uspeh kompanije zasniva se i na održivom i odgovornom poslovanju, a koliko je održivost inkorporirana u sve poslovne odluke govorila je Jasmina Pešović, menadžer kvaliteta i vođa tima održivog poslovanja u kompaniji Bambi.
- Bambi je po prvi put doneo strateški dokument – Misija održivosti do 2030. godine. Šta ovaj dokument zapravo znači?
Za Bambi, održivost nikada nije bila strana tema. Jedina razlika danas u odnosu na ranije je u tome što smo sada postavili ambicioznije ciljeve i po prvi put doneli zvaničan strateški dokument Misija održivosti do 2030. godine, iz koga proističe i Mapa puta ka neto nula emisiji CO2. Strateški dokument definisao je okvire i oblasti delovanja koje su nam u fokusu, sa posebnim akcentom na smanjenje emisije CO2, odgovorno snabdevanje, optimalnu upotrebu vode, ambalažu i reciklažu, ali i brigu o kvalitetu i bezbednosti proizvoda, kao i društvenu odgovornost ka zajednici u kojoj poslujemo. Formirali smo interni tim sastavljen od eksperata iz svih sektora koji je imao za zadatak definisanje detaljnog akcionog plana i ostvarenje ciljeva postavljenih kroz ova dva strateška dokumenta.
Nedavno smo upoznali javnost sa konkretnim rezultatima i uštedama koje smo u protekloj godini ostvarili u domenu održivosti, predstavljanjem Izveštaja o održivom poslovanju, koji smo radili zajedno sa Coca-Cola Hellenic-om. Izveštaj je usklađen sa zahtevima najzastupljenije svetske metodologije u toj oblasti – Global Reporting Initiative (GRI) i ispunjava visoke zahteve Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija.
- Na koje rezultate ste u oblasti održivog poslovanja naročito ponosni?
Još u julu 2020. godine u potpunosti smo prešli na upotrebu električne energije iz obnovljivih izvora, a u prethodnoj godini uspeli smo da zamenimo dve trećine našeg voznog parka vozilima sa pogonom na tečni naftni gas, sa planom da u narednom periodu u potpunosti zamenimo sva vozila sa ekološki prihvatljivijim rešenjima. Tokom 2021. godine reciklirali smo 98% generisanog otpada, sa ciljem da do 2030. godine budemo fabrika koja će na svojoj lokaciji imati 0 otpada koji se ne reciklira. Beležimo uštedu vode za 25% u odnosu na 2017. godinu. Instalirali smo novu proizvodnu liniju novije tehnologije postižući bolju energetsku efikasnost. Udeo domaćih dobavljača u lancu snabdevanja povećan je na 73,66%, čime smo ostvarili pozitivan uticaj na domaću privredu.
- Bambi je u protekloj godini donirao preko 14 tona hrane. Da li je uspešno poslovanje odvojivo od progresa lokalne zajednice?
Status pouzdanog partnera lokalne zajednice oduvek je bio pokretačka snaga kompanije Bambi. Misijom održivosti na koju smo se komitovali, ne samo da smo želeli da pružimo doprinos zaštiti prirodne sredine, već smo se obavezali da ćemo brinuti o svojim ljudima, ali i o zajednici u kojoj poslujemo. Investirali smo vreme i ekspertizu u napredak naših timova, tako da je samo u 2021. godini u edukaciju zaposlenih uloženo preko 12 hiljada sati.
Osim toga veoma važni su nam i mladi te je tokom prethodne godine kroz razne Bambi programe za razvoj mladih prošlo više od stotinu studenata. Sa druge strane u razvoj lokalne zajednice smo prethodne godine uložili 11 miliona dinara dokazujući da smo oslonac i stabilan partner jednako u kompleksnim, kao i u mirnim vremenima. Uspeh kompanije apsolutno posmatramo i kroz prizmu napretka zajednice u kojoj poslujemo, jer je zdravo, jako, stabilno i napredno, jedino okruženje u kojem se ostvaruju dobri rezultati.
- Kako zaposleni reaguju na ciljeve održivosti koje je kompanija ustanovila kao svoj zadatak za naredni period?
Naši zaposleni podržavaju vrednosti za koje se zalažemo i pomažu da slika naših aktivnosti ima još snažniju poruku. Svetski dan životne sredine smo interno obeležili nedeljom održivog razvoja, u kojoj smo imali veliki broj edukativnih tekstova, aktivacija, različitih predavanja, kao i eko nagrada. Nedelju smo završili volonterskom akcijom u Neresnici, gde smo zajedno sa kolegama iz Coca-Cola HBC Srbija, učestvovali u čišćenju priobalja reke Pek, sređivanju dvorišta lokalne osnovne škole i postavljanju kućica za ptice i hotela za solitarne pčele. Izdvojila bih i sjajnu akciju sadnje 300 stabala, kojima smo krajem 2021. godine započeli obnovu Bambi parka u Požarevcu. Izvesno je da je ispred nas puno posla, ali i da su entuzijazam, iskrenost i odgovornost na našoj strani, i da je uvek pravo vreme da se učine prave stvari.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.