Nove navika turista koji dolaze na Jadran: Ni najimućniji ne žele da plaćaju "koka kolu" 7 evra ili picu 50

  • 3

Mnogi Evropljani već su se, u strahu od onog što bi mogla da donese jesen, odlučili na štednju i oprez kod naručivanja. S istim brojem gostiju kao lani, posećenost restoranima je 15 posto manji, piše Večernji list.

U Hrvatskoj se trenutno odmara 930.000 turista i sezona se bliži vrhuncu. Rat u Ukrajini na sreću nije pokvario putne planove većine Evropljana, kako se u početku strahovalo, i od početka godine tamošnji domaćini ugostili su nešto više od 8,3 miliona turista, a stranaca više od 6,9 miliona.

Ostvareno je zamalo 40,4 miliona noćenja i turistički promet iz rekordne 2019. čini se nadohvat ruke. Gostiju je zasad 11 posto manje nego te godine, ali u noćenjima zaostatak u špicu iznosi lako nadoknadivih pet posto. Najave za ostatak sezone su dobre, no, svedoče domaći turistički radnici, gosti koji dolaze ove godine nisu ono što su bili lani.

U drugoj pandemijskoj godini, srećni što su putne barijere pale, dolazili su rasterećeni, željni da nadoknade propušteno. Pa, šta košta da košta. Ove godine sa sobom nose breme inflacije, rastućih cena i brige što ih kod kuće čeka na jesen.

Nove, krizne navike Evropljana najbolje se vide u tome kako i koliko troše, a to ne zaobilazi ni tradicionalno najbrojnije hrvatske goste, Nemce. Tako će mlada, uspešna računovođa iz Minhena na odmoru u Hrvatskoj dva puta okrenuti svaki evro jer se, kako kaže, plaši kakve će životne troškove imati ove zime, a par iz okoline Frankfurta na krstarenju duž Jadrana na Mljetu će preskočiti posetu Nacionalnom parku jer ulaznica za njih dvoje košta 250 kn

„Kada je cena opravdana kvalitetom, većina se ne pita, ali ni najimućniji ne žele da plate 55 kuna za koka-kolu ili 400 kuna za džambo pizzu, kolika je cena u nekim našim poznatim destinacijama. Naši gosti znaju da Hrvatska ne želi da bude destinacija masovnog turizma i da više ne letuju na Balkanu, već u Evropskoj uniji, ali ne žele platiti više nego što nešto vredi“, kaže dalmatinski čamdžija koji na svom brodu ugošćuje uglavnom Nemce i sve češće nego prošle godine svedoči da preskaču odlaske u restorane, kao i odlaske na izlete.

Video: Kao da je Sauron krenuo na Dubrovnik: Velika pijavica tutnji morem

(Telegraf Biznis)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 22. jul 2022 | 13:27

    Letovao sam u Hrvatskoj pre par godina. Naše turista u našim medijima nazivaju paradajz turistima, ali ja veće paradajz turiste od “zapadnjaka” nisam video. Vanpansionska potrošnja im je minimalna. Sa sobom dovlače sve, čak i vodu. Svi vuku frižidere na plaže i ne prestaju da jedu i piju ono što su sa sobom poneli. U restoranima i kafićima su statistička greska.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>