Direktor lanca koji je trebalo da dođe u Srbiju: "Za skupoću krivi pohlepni koncerni"
Sve više građana ne zna, zbog dramatičnog rasta cena, kako da finansijski savlada svakodnevnicu
Direktor austrijskog lanca supermarketa "Špar" Markus Kaser, ističe da je uzrok poskupljenja namirnica pohlepa pojedinih koncerna proizvođača.
Sve više građana ne zna, zbog dramatičnog rasta cena, kako da finansijski savlada svakodnevnicu, a istovremeno veliki koncerni iz prehrambene industrije ostvaruju milijardske dobiti.
Protiv toga se pobunio Kaser, koji je, za "Klajne cajtung", rekao da ga čini ljutim takva neravnoteža. On ističe da dobit pohlepnih koncerna plaćaju kupci.
"Dok koncerni kao što su Danone, Nestle, Unilever i drugi saopštavaju ogromne dobiti, sve više potrošača ne može sebi da priuštti brašno i testeninu", objasnio je direktor Špara.
Kaser smatra da se poskupljenja namirnica može samo delimično pravdati velikim cenama energije i sirovina. Ostatak je, kaže, u pohlepi koncerna.
Kaser je, s tim u vezi, koristio pojam iz SAD "greedflation", što je inflacija podstaknuta pohlepom.
"Pošto "Špar" i sam proizvodi prehrambene proizvode, znamo sve o cenama sirovina i pakovanja", objasnio je Kaser.
Izneo je i primer iz prakse da je nedavno jedan evropski koncern najavio "Šparu" poskupljenje mleka, mlečnih proizvoda i sira za 27 odsto, a to je obrazložio krizom u Ukrajini.
"To mi tako ne prihvatamo. Sve smo proračunali i došli do zaključka da je postoji rast troškova proizvodnje od četiri odsto. Na to je koncern svoj zahtev umanjio na osam procenata", objasnio je Kaser.
"Špar" će se, prema njegovim rečima, boriti protiv podizanja cena.
"Ako neki proizvodi budu u nabavci skuplji, mi ćemo iz izbaciti iz asortimana i ponuditi alternative drugih proizvođača, ili našu marku", najavio je Kaser.
Špar brend ima sada 13.115 trgovina na četiri kontinenta, i zapošljava oko 350.000 ljudi širom sveta. Svojevremeno se govorilo da bi mogao da otvori lanac prodavnica i u Srbiji, ali se to nije dogodilo.
Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.