U Bugarskoj zarobljeno više od milion tona uglja za Srbiju: Dunav pravi probleme
Na sektoru Belane pre tri nedelje je došlo do potpune obustave plovidbe
Pomoćik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Veljko Kovačević izjavio je danas da je zbog tronedeljne obustave plovidbe na Dunavu u Bugarskoj, na sektoru Belane, zarobljeno više od milion tona uglja iz bugarskih rudnika koji treba da stigne u našu zemlju.
Kovačević je rekao Tanjugu da su u toku pregovori sa nadležnima u Bugarskoj da se u Belane spusti naša mehanizacija, kako bi se omogućio prolaz brodovima ka Srbiji i dodao da vodni saobraćaj kroz našu zemlju funkcioniše bez smetnji, iako su na snazi mere ograničenja zbog niskog vodostaja.
"Nizvodno od Srbije na sektoru Belane pre tri nedelje je došlo do potpune obustave plovidbe, rumunska mehanizacija je izašla na teren kako bi uradila bilo koje preventivne radove da bi se određeni nivo plovnosti stvorili u Belanama, a trenutno mi pregovaramo sa Bugarima da i mi spustimo pomoć i deo mehanizacije. Jer, se pojavljuju u tom delu još dva kritična sektora gde može da dođe do potpune obustave plovidbe", objasnio je pomoćnik ministra.
Kada je reč o našoj zemlji, Kovačević kaže da su na snazi mere ograničenja, ali da za sada nema obustave plovidbe na vodotokovima kroz Srbiju.
Ocenio je da obustava vodnog saobraćaja u Bugarskoj mnogo utiče na našu ekonomiju, jer ne samo da je ometen transport energenata, već je obustavljen i ka luci Konstanca izvoz i uvoz naših žitarica i đubriva, kao i sirovina koje koriste železare.
Dodao je da je dobra stvar što velike količine uglja iz Rumunije dolaze u našu zemlju Dunavom iz luka Orsava i Tunu Severin.
Kako je rekao, kada se naša mehanizacija spusti u sektor Belane u Bugarskoj, Srbija više neće zavisiti od prirodnih nepogoda, niti od bugarske administracije.
Kada je u pitanju plovnost reka kroz Srbiju, Kovačević je istakao da su kritične tri deonice: kod Čortanovaca gde je došlo do suženja širine plovnog puta sa 180 na 120 metara, Futoga gde se pojavio sprud koji je ušao u kinetu plovnog puta i Baričke ade na Savi.
Prema njegovim rečima, na sva tri mesta je postavljena mehanizacija kako bi se preventivno obezbedio plovni put, ukoliko dođe do dodatnog pada vodostaja.
Na pitanje kakve su prognoze i kada će se vodostaj stabilizovati, Kovačević je rekao Tanjugu da je situacija neizvesna iako je palo dosta kiše u poslednjih par dana, koji je povoljno uticao na srednji tok Dunava kod Mađarske.
"Potrebne su nam padavine malo duži vremenski period, kako bi došlo do dugoročne stabilizacije jer je Dunav ogromna reka, nama je potrebna stabilizacija hidrološkog stanja od Nemačke do Bugarske da bi se podigao nivo vode", kazao je Kovačević.
Video: Vučić: Dešavaju se enormno veliki skokovi cena nafte i gasa, za nas je zabrinjavajuća cena uglja
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Shkomi
Zasto uvozimi ugalj, ako imamo stogodisnje zalihe?
Podelite komentar
Mitar
Puko tigar
Podelite komentar