• 0

Direktor Neoplante o dobijanju IPPC dozvole: Želimo da budemo primer i inspiracija drugima

Biti lider u poslovanju značajno je za svaku kompaniju

  • 0
Aco Tomašević, direktor kompanije Neoplanta Foto: Branimir Milovanović

Biti prva i jedina mesna industrija u Srbiji koja je prepoznata kao kompanija koja vodi računa o zaštiti životne sredine i svom "zelenom poslovanju", izuzetno je priznanje koje jedna industrija može dobiti. Od 5. avgusta ove godine, time se ponosi kompanija Neoplanta.

-Dobijanje integrisane dozvole za prevenciju i kontrolu zagađenja životne sredine (IPPC), predstavlja najviši evropski standard u ovoj oblasti i stepenik više na putu dobrih praksi održivog poslovanja kompanije Neoplanta, koja već decenijama unazad priča pravu, izvornu vojvođansku priču - kaže za Telegraf Aco Tomašević, direktor kompanije Neoplanta.

  • Šta tačno za vas, ali i nas kao širu zajednicu, predstavlja dobijanje IPPC dozvole?

Dobijanje IPPC dozvole potvrda je strateškog opredeljenja da kompanija Neoplanta sve više investira u očuvanje prirode, da poštujemo najviše standarde očuvanja prirodnih dobara, reciklaže otpada i smanjenja štetnih emisija. Svima nam je jasno koliko je to značajno i za lokalnu, ali i za globalnu zajednicu jer se poslednjih decenija s razlogom ističe problem globalnog zagrevanja. A ovog leta nas je priroda visokim temperaturama opomenula da budemo daleko pažljiviji. Zato je jedan od naših glavnih ciljeva da ostanemo na putu odgovornog poslovanja, prema nama samima, prema našim potrošačima, prema mnogo široj zajednici, samim tim i prema prirodi.

  • Da li je bilo teško dobiti IPPC dozvolu?

Jedno ovako značajno priznanje nije proizvod ad hoc rešenja, naročito ne kada je tematika toliko osetljiva. Kako bismo dobili IPPC dozvolu, posvećeno smo radili na ispunjenju visokih kriterijuma u oblasti zaštite životne sredine i uložili smo značajna sredstva u realizaciju "zelenih projekata".

Neoplanta Foto: Neoplanta
  • O kojim projektima je reč?

Reč je o projektima sa različitim ciljevima, ali uvek istim motivom – da aktivno učestvujemo u očuvanju životne sredine. Ponosni smo što je Neoplanta do sada uložila 2,5 miliona evra u savremeno postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda koje sprečava zagađenje kanala Dunav-Tisa-Dunav, i time čuva njegov biodiverzitet, a pored toga deo ulaganja je bio usmeren i na smanjenje emisije CO2.

Osim nastojanja da naše poslovanje bude na najvišem ekološkom nivou, težimo da i lokalnoj zajednici damo doprinos koji će tokom vremena rasti i biti sve značajniji. Tako smo se opredelili za sadnju Široko platana na novosadskom Štrandu, a posebno važne inicijative su one usmerene na decu i mlade, pa smo najboljim učenicima osnovnih i srednjih škola u Novom Sadu darovali bicikle drugu godinu zaredom. Time podstičemo mlade ljude da i dalje budu uspešni, ali negujemo i njihovu ekološku osvešćenost.

  • Osim što ste jedini nosilac IPPC dozvole u vašoj industriji, vi ste i primer kompanijama. Da li je danas teško voditi se principima odgovornog poslovanja?

Davno smo izabrali da idemo putem ekološki svesne kompanije i planiramo da na tom putu ostanemo. Zapravo, nije teško odgovorno poslovati kada znate koje se dobrobiti izvlače iz toga – za vašu i moju decu, za floru i faunu, za budućnost u kojoj ćemo biti i mi, ali i naši potomci, za vazduh koji udišemo, hranu koju proizvodimo i jedemo. Teško mi je da zamislim da jedna prehrambena industrija ne ide putem odgovornog poslovanja. Kada je briga o ekologiji u pitanju, ne želimo da se takmičimo s drugima, jer je za sve nas dobro da se što više kompanija usmeri ka zelenom poslovanju. Ali, rado prihvatamo ulogu pozitivnog primera, zajedno sa Nelt Grupom čiji smo deo. Nelt Grupa posluje kroz 18 kompanija na 12 tržišta Evrope i Afrike, sa više od 4500 zaposlenih, i udruženo prihvatamo odgovornost da budemo inspiracija lokalnoj zajednici.

  • Koju poruku šaljete potrošačima dobijanjem IPPC dozvole?

Šaljemo im vrlo značajnu poruku – da nam s razlogom veruju sve ove godine. Na tom odnosu poverenja smo radili, u njega smo kao kompanija uložili mnogo znanja i volje, i nećemo ga izneveriti. Kada naši potrošači, ali i partneri vide čemu težimo, a dobijanje IPPC dozvole to samo potvrdi, jasno im je da su sa nama sigurni. Šta jedna kompanija više može poželeti?

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>