Šta je pokazala istraga, da li je Volt kršio zakon i šta je bilo s nalogom dostavljača?
Posle nekoliko nedelja od pojave informacije da je dostavljač hrane iz Beograda dobio otkaz zato što je devojci posle dostave porudžbine poslao privatnu poruku, raspitivali smo se šta je na kraju zaključak Poverenika, šta je pokazala istraga, odnosno da li je Volt prekršio zakon.
Pitali smo se i šta je s nalogom vozača.
Podsetimo, odluka devojke da prijavi spornu poruku, ali i kompanije da otpusti dostavljača, izazvale su veliku buru na društvenim mrežama. Dok jedni smatraju da je reakcija preterana, drugi ističu da takvi potezi moraju da se osude jer unose strah
Da li je Volt postupao po zakonu?
- U sprovedenom postupku vanrednog terenskog inspekcijskog nadzora nad primenom Zakona o zaštiti podataka o ličnosti - ZZPL od strane kompanije “Wolt”, utrđeno je da u pogledu obrade podataka o ličnosti korisnika usluga ta kompanija nije postupala suprotno odredbama ZZPL- rečeno je za Telegraf Biznis iz Sektora za nadzor nad zaštitom podataka o ličnosti iz Službe Poverenika.
Naime, kompanija „Wolt“ ima zaključen ugovor sa kurirskom službom, odnosno kako su objasnili za naš portal, ugovor o pružanju usluga kojim je uređena obrada podataka o ličnosti korisnika usluga, kao i ko je odgovoran i u kom slučaju ukoliko dođe do povrede podataka o ličnosti shodno ZZPL.
"Takođe, utvrđeno je da kompanija Wolt prikuplja podatke o imenu i prezimenu, mejl adresi i broju platne kartice radi realizacije ugovornog odnosa, što je takođe u skladu sa ZZPL, te da su korisnici usluga čiji su navedeni podaci, obavešteni o pravima koja imaju iz ZZPL putem obaveštenja na njihovoj internet stranici, kao i da tim podacima pristupaju samo ovlašćena lica kompanije, da primenjuje mere bezbednosti pri obradi podataka korisnika usluga, da kurirska služba ima ugovor o radu sa kuririma koji sadrži deo koji se odnosi na zaštitu privatnosti podataka tokom rada kao i nakon završetka istih", navode nam iz Službe Poverenika.
Kako saznajemo, nakon obaveštenja da je kurir uputio poruku privatne sadržine korisnici usluga kompanije Wolt, nalog kurira je zamrznut i obaveštena je angažovana kurirska služba nakon čega je ista ispitala konkretan slučaj i kuriru koji je poslao poruku dala otkaz a njegov nalog ugasila.
Šta da kompanija nije poštovala procedure?
Pitali smo u Kabinetu poverenika i kakva je praksa, odnosno koji je dalji korak ukoliko istraga pokaže da kompanija ipak nije poštovala procedure
- Poverenik u svakom konkretnom slučaju, pored zakonitosti, ceni i intenzitet opasnosti obrade podataka o ličnosti, kao objektivnu odgovornost lica koje obrađuje podatke o ličnosti građana, te kako u postupku inspekcijkog nadzora nije utvrđeno da je kompanija “Wolt” postupala suprotno odredbama ZZPL, kao ni da je intenzitet objektivne odgovornosti visok, to Poverenik nije preduzimao dalje mere iz svoje nadležnosti.
Кako da se korisnici zaštite
Lica koja smatraju da su njihovi podaci o ličnosti zloupotrebljeni, mogu se obratiti licu za zaštitu podataka o ličnosti koje je imenovano od strane Rukovaoca, u vezi sa svim pitanjima koja se odnose na obradu njihovih podatka o ličnosti, kao i u vezi sa ostvarivanjem svojih prava propisanih ZZPL.
U slučaju nepridržavanja odredbi ZZPL, građani se mogu obratiti Povereniku koji ima ovlašćenja da sprovede inspekcijski nadzor nad primenom zakona od strane Rukovaoca podataka i obrađivača podataka i da u zavisnosti od rezultata inspekcijskog nadzora, izrekne odgovarajuće mere u cilju usklađivanja postupanja Rukovaoca i obrađivača sa zakonom.
U slučaju težeg kršenja propisa Poverenik je ovlašćen i da podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, nadležnom Prekršajnom sudu, odnosno krivičnu prijavu nadležnom tužilaštvu, odgvoraju nam.
"ZZPL propisuje da lice na koje se podaci odnose ima pravo na sudsku zaštitu ako smatra da mu je, suprotno zakonu, od strane rukovaoca ili obrađivača radnjom obrade njegovih podataka o ličnosti povređeno pravo propisano ovim zakonom. Podnošenje tužbe sudu ne utiče na pravo ovog lica da pokrene druge postupke upravne ili sudske zaštite, dok je članom 86. ZZPL propisano da lice koje je pretrpelo materijalnu ili nematerijalnu štetu zbog povrede odredaba zakona ima pravo na novčanu naknadu ove štete od rukovaoca, odnosno obrađivača koji je štetu prouzrokovao".
Video: Koktel na vrata: Jednostavno rešenje francuskih ugostitelja
(Telegraf Biznis)
Video: Usvojen budžet, republička kasa za sledeću godinu teška 2.346,2 milijarde dinara
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Srbin
Neznam koja budala izmisli to, narucim hranu i bubnu je nekakvu torbetinu i nekakav klinac je provoza po Beogradu na biciklu i posle da je jedem, fuj. Tesko izneti dupe ispred zgrade pa kupi sta ti se jede
Podelite komentar
Ivan Milovanovic
Devojka postupila ispravno, za otkaz neka se žali firmi koja ga je zaposlila. I ja bih ga otpustio. Mi Srbi teško izgleda prihvatamo elementarnu poslovnu pristojnost i kodeks. Nije u tvom opisu posla da je pitaš kakva je bila hrana, to restoran neka je pita, a tvoja kompanija je dužna da štiti podatke o klijentu. Tako će neki psihopata da uznemirava neku devojku pa posle čitamo u crnoj hronici, kažemo "strašno" i okrenemo sledeću stranu..
Podelite komentar
Goca
Bas bih volela da vidim tu damu koja je nedodirljiva E blago tebi ...čidtunice tatina
Podelite komentar