• 0

"Glina je ostala ista, ono što se menja je tehnologija": Energetski efikasna gradnja kao uslov zdrave sredine

Ekološka odgovornost i energetska efikasnost je ideja vodilja kompanije Wienerberger - globalnog lidera u proizvodnji i prodaji građevinskog materijala i infrastrukturnih rešenja

  • 0
Ivan Vujisić, član upravnog odbora, Komercijalni direktor Wienerberger Building Solutions Central Balkan

Ivan Vujisić, član upravnog odbora, Komercijalni direktor Wienerberger Building Solutions Central Balkan/ Foto: Lična arhiva

Svoje poslovanje u Srbiji vode po svetskim standardima, a sistemska rešenja koja se proizvode u fabrici u Kanjiži, takođe ispunjavaju svetske standarde i norme.

O inovatnivnim metodama koje ova kompanija primenjuje, i praksama kojima je energetska efikasnost na prvom mestu u oblasti građevinarstva, razgovarali smo sa Ivanom Vujisićem, članom upravnog odbora i Komercijalnim direktorom Wienerberger Building Solutions Central Balkan.

  • Šta znači imati energetski efikasan prostor?

-Takav prostor, bilo da je reč o kući, stanu ili nekom drugom objektu, trebalo bi da omogući željeni kvalitet života i osećaj prijatnosti uz što manju upotrebu energije. Posledično, manje energetske potrebe značiće i manju upotrebu električne energija i gasa. Dekarbonizacijom koja je kod nas tek u povoju može se uticati i na smanjenje efekta staklene bašte, čime se utiče na očuvanje životne sredine.

  • Šta znači imati energetski efikasan prostor?

-Zagađen vazduh i emitovanje CO2 predstavljaju veliku pretnju životnoj sredini. Mi se trudimo da naši materijali imaju što manje CO2, kao i da koristimo materijale koji bolje izoluju prostor kako bi smo smanjili korišćenje energije za grejanje i hlađenje. Veoma je važno i da materijali dugo traju, jer što se on duže koristi, to je njegov uticaj na životnu sredinu manji.

  • Utisak je da se u Srbiji nikada više nije gradilo. Da li je Srbija spremna za tranziciju ka gradnji koja manje šteti životnoj sredini i zašto bi trebalo da investitori biraju zelene materijale?

-Mislim da u Srbiji polako raste svest o neophodnosti gradnje koja nanosi manje štete životnoj okolini. Većina novih objekata ispunjava minimalne standarde potrošnje energije, što pokazuju i energetski pasoši, koji su ipak samo početak. Takođe, energetska kriza koja pogađa ceo svet značajno je uticala na rast svesti kod potrošača za potrebom efikasnog prostora. Ipak, uočljivo je da još uvek zaostajemo za svetskim standardima.

  • Na koji način kompanija Wienerberger postiže visoke rezultate na polju ekološke odgovornosti i efikasnosti? Koji su vaši najjači aduti?

-Mi pre svega poštujemo naše potrošače i životnu okolinu. Razmišljamo dugoročno i naše poslovanje se zasniva na dekarbonizaciji, cirkularnosti i biodiverzitetu. Naši proizvodi su potpuno prirodni, s obzirom na to da koristimo prirodne materijale, kakva je na primer glina. Meni se uvek sviđala reč pozajmište, jer mi od prirode pozajmljujemo, pa joj stoga moramo nešto i vratiti. U Srbiji smo čak i nosilac eko znaka, što potvrđuje da vodimo računa o životnoj sredini.

  • Nedavno ste tržištu predstavili potpuno nove proizvode iz pogona vaše fabrike u Kanjiži, u koji ste investirali preko 10 miliona eura. Kakve su reakcije vaših kupaca i šta je ono što izdvaja nove proizvode na tržištu?

-Glina je ostala ista, a ono što se menja jeste tehnologija. Mi kao lideri u svetu koristimo najsavremeniju tehnologiju u fabrici u Kanjiži, koja predstavlja našu najnoviju investiciju i koju smo želeli da uzdignemo na svetski nivo, s obzirom na to je 60 odsto njenih proizvoda namenjeno inostranom tržištu. Novi proizvodi idu korak sa svetskim trendovima i imaju manji nivo CO2 po metru kvadratnom, lakši su i izdržljviji, manje zagađuju, a i lepši su. Novi dizajn crepa koji se proizvodi u Kanjiži je Tvist 9, dok su neki stari i neprevaziđeni modeli kakav je Kontinental 9 modernizovani.

  • Recite nam nešto o planovima i projektima kompanije Wienerberger u narednom periodu?

-Ono što je nezahvalno kada ste lider na tržištu je da će vas veoma brzo kopirati. Kod nas važi pravilo da se sedam godina proizvod smatra novim, nakon čega se on posmatra kao nešto što treba unaprediti. Mi imamo uvek spremne neke inovacije, koje sprovodimo uglavnom nakon sedam godina od prethodne velike investicije. Ove godine nas je iznenadila velika potražnja za našim proizvodima, pa bih morao da se izvinim našim vernim potrošačima jer proizvodnja nije mogla uvek da isprati potražnju, iako je fabrika radila punom parom. Međutim, sada kada je fabrika u punom pogonu, u narednih sedam godina od nas možete očekivati mnogo novih proizvoda.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>