Jelena Đoković na Weekend Media Festivalu
U prepunoj dvorani sa Jelenom je razgovarala Ida Pester o tome da li humanitarni rad treba komunicirati, kada se u javnosti pojavljuju Novak i Jelena, a kada ostali članovi tima i kako privući pažnju medija, a pričati o lepim stvarima.
Jelena je na početku panela istakla:
-Pre 15 godina, ova tema je bila nepoznata iako je u svetu bilo opšte poznato da su ulaganja u decu uzrasta od 0-6 godina najbitnija za ekonomski rast jednog društva. Zbog toga smo mi radili na podizanju svesti o bitnosti ulaganja u ovu oblast, u čemu nam je naravno pomogla činjenica da nam je osnivač Novak koga mediji jako prate. Zatim smo direktno radili i na edukaciji roditelja, lokalnih samouprava, donosioca odluka, partnera, ali i vaspitača jer su se znanja iz te oblasti promenila. Danas posle 15 godina, skoro 120 vrtića, i 50000 dece obuhvaćenih našim programima znamo da je sve to vredelo i danas je mnogo lakše da dobijemo podršku i partnere. Sada su se nama priključili i Vlada Srbije, i Svetska banka jer su nas prepoznali kao kredibilne partnere koji sistemski menjaju stvari - rekla je Jelena na početku.
Ona se zatim osvrnula na pitanje da li treba promovisati humanitarni rad:
-Verujem da je to neophodno između ostalog i zbog razloga edukacije, ali i okupljanja velikog broja ljudi koji samo udruženi mogu da menjaju stvari. Sami možemo da utičemo na promene u određenoj meri, ali udruženi - nemamo granice. Pogrešna percepcija o humanitarnom radu i ideja da o tome treba da se ćuti je dovela do toga da su društveni problemi preveliki, a organizacije premale da ih rešavaju same. Zbog toga nam je izuzetno važna podrška medija kako bi mogli da pričamo o rešavanju problema i pozivamo ljude da nam se pridruže - istakla je Jelena na panelu.
Jelena i Novak nemaju potrebe da se u medijima pojavljuju često, ali to sa zadovoljstvom rade kako bi povećali vidljivost projekata i vesti.
-Strateški donosimo odluke kada ćemo se pojaviti. To uvek izazove veliku pažnju javnosti i zato pažljivo biramo kada i gde ćemo se pojaviti - pojasnila je Jelena i pozvala medije da budu otvoreniji i spremniji na promociju humanitarnog rada i dobrih primera uprkos tome što fondacije nemaju visoke budžete ili ih nemaju uopšte za oglašavanje i reklamu.
-To je za opšte dobro. Što više ljudi zna za humanitarne organizacije i njihov rad to više njih može da se priključi i pomogne. Profitni sektor pomaže tržišni rast, ali ostavlja za sobom nejednakosti i određene rupe koje mi iz neprofitnog imamo zadatak da popunimo i viškove pretvaramo u nešto korisno. Mi svi verujemo u iste vrednosti, ali smo to zbog trke za profitom zapostavili. Zadatak naše fondacije je da sistemski pomogne reforme u obrazovanju, koje su prosto neophodne ukoliko želimo da napredujemo kao društvo. Zbog toga je saradnja sa medijima ključna jer i oni doprinose širenju vrednosti snažnog društva i mi kao tim možemo međusobno da se pomažemo i pravimo kompromise zarad tog višeg cilja, zaključila je Jelena koja je na kraju dobila veliki aplauz.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.