Najveći Teslin rival obustavlja oglašavanje na Tviteru: "Procenjujemo novi pravac kompanije"
Dženeral Motors (General Motors) pauzira svoje oglašavanje na Tviteru, sada kada je platforma društvenih medija u vlasništvu izvršnog direktora Tesle, Ilona Maska, saopštila je kompanija u petak.
Najveći proizvođač automobila u SAD rekao je da pravi promenu dok procenjuje "novi pravac Tvitera". Rečeno je da će i dalje koristiti Tviter za interakciju sa kupcima, ali neće plaćati oglašavanje.
"Sarađujemo sa Tviterom da bismo razumeli pravac platforme pod njenim novim vlasnikom. Kao što je to normalan tok u poslovanju, kada nastupi značajna promena medijske platforme, privremeno smo pauzirali naše plaćeno oglašavanje", navodi se u saopštenju GM-a.
CNN podseća da je Ilon Mask 28. oktobra preuzeo kontrolu nad Tviterom, okončavši time šestomesečnu rundu pregovora i sudske prepirke oko kupovine popularne platforme. Pre zaključivanja ugovora, vrednog 44 milijarde dolara, Mask je već bio zabrinut zbog potencijalnog gubitka prihoda od reklama, tako da objavio pismo oglašivačima kako bi ih pokušao uveriti da nastave da plaćaju reklamiranje.
Rekao je da ne želi da platforma postane "besplatni pakao gde se bilo šta može reći bez posledica", uprkos datom obećanju da će preispitati politiku moderiranja sadržaja na Tviteru i ojačati "slobodu govora".
"U osnovi, Tviter teži da bude platforma za reklamiranje, koja će uživati najviše poštovanja na svetu, koja će da jača vaš brend i razvija vaše preduzeće. Dozvolite nam da zajedno izgradimo nešto izvanredno", naveo je Mask u pismu.
Oglašavanje je, inače, činilo 92% prihoda Tvitera u drugom kvartalu, a ako oglašivači budu strahovali od buduće politike poslovanja Tvitera, pod palicom Ilona Maska, biće to katastrofalno za kompaniju, smatra Den Ajvs, analitičar u Wedbush Securities.
- GM je prvi, ali neće biti jedini. Moramo da sačekamo da vidimo da li će biti još talasanja. Na dan kada je Mask zaključio posao, to nije vest koju je želeo da čuje - dodaje Ajvs.
Treba istaći i da se Dženeral Motors takmiči sa Teslom u prodaji automobila, i čini veliki pritisak na prodaju svojih e-vozila, iako je daleko iza Tesle u smislu ukupne prodaje - u tom segmentu - na polju SAD. Pritom, električna vozila do sada čine samo oko 1% prodaje GM-a u SAD u 2022, ali kompanija ima ambiciozne planove za rast te niše.
Video: Gruner otvara novi pogon u Vlasotincu
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.