Može li jedan Pariz za dvoje? Trgovci se hvataju za glavu, izmiče im praznična zarada

 ≫ 
  • 0

Sezona praznika će testirati prioritete ljudi kada je reč o potrošnji, posebno sada usred inflacije. Prodavci pokušavaju da ih privuku ove godine, ali je činjenica da su mnogi kupci već napravili zalihe tokom pandemije.

Prodavci imaju novu pretnju ove praznične sezone - želju putnika za lutanjima. Amerikanci se vraćaju letovima, pune hotele, ima ih svuda po tematskim parkovima - i pokazuju spremnost da potroše više novca na putovanja.

Ujedno, to je i njihova "najžešća bitka" oko perioda praznika, budući da im i inflacija svakodnevno prazni novčanike. Istovremeno, prodavci na malo "žongliraju" sa drugim izazovima: npr, sa rasprodajom viška zaliha, dok pokušavaju da namame potrošače koji su se već dovoljno snabdeli tokom pandemije - da pazare još.

Za industriju putovanja, 2022. je bila godina oporavka. Delta Air Lines, Mastercard i Airbnb su među kompanijama koje uživaju u neočekivanim prihodima. Druge kompanije su, takođe, nagovestile pomak u domenu iskustva i usluga.

CNBC je konsultovao stručnjake iz ovih kompanija i konstatovano je da se "trend trošenja na iskustva se nastavlja". 

- Videli smo značajnu snagu u potrošnji u oblasti avio-kompanija, smeštaja i restorana, u odnosu na prethodno dominantne kategorije kao što su kućni nameštaj i uređaji - rekao je izvršni direktor Mastercarda, Majkl Mibah.

Amazon je, recimo, šokirao investitore krajem oktobra slabijom prognozom za kraj godine, nego što se očekivalo, jer se rast e-trgovine usporava, a kompanija je najavila i zamrzavanje korporativnog zapošljavanja.

Maloprodaja u SAD je u septembru ostala nepromenjena, što je znak da inflacija uzima danak kod potrošača, pošto brojke nisu prilagođene inflaciji, piše dalje, i ističe se da je gigant Virpul smanjio svoje procene, kao i da je FedEks promašio očekivanja u svom septembarskom izveštaju.

Veliki trgovinski lanci iz Amerike bi trebalo da dostave svoje ažurirane izveštaje investitorima sredinom novembra. Volmart i Target su tokom leta razočarali investitore, kada su detaljno opisali finansijski danak viška zaliha.

putovanje avionom Foto: Freepik

Odmori vredni svake pare

To je oblast u koju se, s druge strane, intenzivno uliva novac ovih dana.

Potrošnja usmerena na putovanja je porasla, delom i zbog fleksibilnih radnih režima koji dozvoljavaju Amerikancima da putuju više i rezervišu evropske destinacije u tradicionalno popularnom periodu - "van sezone", kada su cene niže.

Od septembra, prodaja avio-karata je porasla više od 56% u odnosu na lani i 10,9% u odnosu na isti mesec 2019, prema istraživanju jedne kartičarske kompanije.

Prodaja smeštaja je porasla više od 38% u odnosu na godinu dana ranije i 42% u odnosu na septembar 2019, piše dalje CNBC, a ovaj trend je svakako primetio i CEO United Airlines-a, Skot Kirbi, koji kaže da "opuštenije politike poslovanja dozvoljavaju ljudima da putuju više".

- Zato je septembar, inače mesec van špica sezone, bio treći najjači mesec u našoj istoriji - kaže.

Buking sajtovi hoteli more novčanik Foto-ilustracija: Shutterstock, Pixabay

Apetit za putovanjima i dalje traje, uprkos rastućim cenama avionskih karata, koje su podstakle i manjak pilota, odnosno kašnjenja u isporuci aviona. Rukovodioci su prošlog meseca takođe rekli da su mnogi ljudi čak spremni da plate više - za prostranija sedišta.

Cene avio-karata porasle su 43% u odnosu na prethodnu godinu, ali Ana Žou, ekonomista Instituta Banke Amerike kaže da su "putovanja i dalje izuzetno otporna".

- Čak i nakon Praznika rada, kada putovanja obično usporavaju, to ove godine nije slučaj, posebno kada govorimo o međunarodnim destinacijama - rekla je ona.

CNBC dalje piše da iako avio-kompanije i hoteli još uvek ne beleže usporavanje putovanja, to bi moglo da se desi ukoliko nastupi recesija.

Stanje na američkim kreditnim karticama poraslo je za 46 milijardi dolara tokom drugog tromesečja 2022, što je skok od 13 odsto - najveći u dve decenije.

Video: Kuća na točkovima: Penzioner našao idealno rešenje za život i putovanje

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>