Tom Ford prodao svoju modnu kuću poznatoj kozmetičkoj firmi: U 2023. ulazi sa nekoliko milijardi dolara više
Prema pisanju britanskog Bi-Bi-Sija za brend je bio zainteresovan i Kering, vlasnik brenda Guči
Luksuzna kozmetička firma Estee Lauder kupuje dizajnersku kuću Tom Ford za 2,7 milijardi evra, saopšteno je iz kompanije prenosi Bbc.
Čini se da je za poznati brend bio zainteresovan i Kering, u čijem je vlasništvu između ostalih brendova i Guči, ali je Estee Lauder uspeo da sklopi posao.
Dogovor predstavlja najveću akviziciju firme do sada.
"Akvizicija će otključati nove mogućnosti", izjavili su iz kompanije, dok je Tom Ford istakao da je Estee Lauder "idealan dom za njegov brend".
- Kompanija Este Lauder je bila izvanredan partner od prvog dana mog stvaranja kompanije i oduševljen sam što ih vidim kako postaju luksuzni upravitelji u ovom sledećem poglavlju brenda Tom Ford - izjavio je modni dizajner.
Očekuje se da će Ford na poziciji kreativnog direktora ostati najranije do 2023. godine.
Ipak, jedan finansijski stručnjak izjavio je za Bi-Bi-Si da bi sa oprezom trebalo gledati na preuzimanje.
- Postavlja se pitanje da li ime Tom Ford vredi 2,8 milijardi dolara kada odstupi i odjaše u zalazak sunca kao milijarder 2023. godine - izjavio je Tom Hejs, predsednik kompanije Great Hill Capital.
- Da li će Estee Lauder moći da proda svoju robu u njegovom odsustvu ili će ostati da drži torbu? - dodao je.
Dogovor dolazi u trenutku kada je tržište luksuzne robe u pripravnosti za globalni rast, prema analitičarima, a Kina polako ukida ograničenja zbog koronavirusa, omogućavajući potrošačima u sektoru visoke potražnje da se polako vrate navikama kupovine pre pandemije.
Prema podacima Blumberga, kineski potrošači su činili 35 odsto globalne potražnje za luksuznom robom pre pandemije.
Tom Ford je pre lansiranja svog brenda 2005. godine radio kao kreativni direktor u Gučiju i Iv Sen Loranu 1990-ih i ranih 2000-ih.
Nakon vesti o preuzimanju, akcije Estee Lauder, vredne milijarde, blago su pale u trgovanju posle radnog vremena.
Video: 8 proizvoda koji su postali pravi hit zbog rođendana sletanja na Mesec
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.