"Moje putovanje iz snova je bila prevara vredna 29.000 evra": Sačekalo ih neprijatno iznenađenje u hotelu
"Sličan obrazac se ponavlja iznova i iznova", navodi advokat koji pokreće slučaj protiv turističkog agenta
Prema Svetskoj turističkoj organizaciji, prevare na internetu su sve veći "sistemski i globalni" problem. U prilog tome govore slučajevi desetine brazilskih žena koje su prevarene za nekoliko hiljada dolara putem jedne Instagram stranice koja nudi egzotična putovanja prenosi Bi-Bi-Si.
Prošlog decembra, Marija (čije je ime pravo ime poznato redakciji Bi-Bi-Si-ja) odlučila je da je da se odmori od vrućine australijskog leta i da svoju porodicu odvede na skijanje u Evropu.
To je bilo njeno prvo putovanje nakon pandemije i želela je da bude specijalno. Na predlog prijatelja, kontaktirala je turističkog agenta Rafaela Besu i uplatila mu 20.000 dolara (oko 19.000 evra).
Za početak, sve je bilo savršeno, ali kada se Marija odjavila iz trećeg hotela, menadžer joj je rekao da soba nije plaćena.
Kada je kontaktirala turističkog agenta za pomoć, uvidela je da on ne može da komunicira na francuskom sa menadžerom hotela, uprkos tvrdnjama da je pohađao eksluzivni internat na Alpima.
Zatim, kada je porodica ušla u voz za sledeću destinaciju, došlo je do problema sa kartama: obezbedio je dve karte sa istim brojem kupovine, što znači da je samo jedna bila važeća.
I u sledećem hotelu je bila slična priča: Marija je morala da izmiri račun, iako je navodno već sve platila unapred.
Sveukupno, izgubila je 30.000 dolara (oko 29.000 evra) na odmor, polovinu je uplatila unapred, a drugi deo novca dala je za samo jedan hotel.
Iako je Besa obećao da će joj nadoknaditi novac, Marija tvrdi da se to nikad nije desilo.
Zatim, kada je objavila svoja iskustvo na društvenim mrežama, ispričala je za Bi-Bi-Si da je njegov advokat stupio u kontakt sa njom, nudeći nadoknadu od 20.000 dolara sve dok ona potpiše ugovor o neotkrivanju podataka, što je odbila.
Izgubila sam novac, san, putovanje
Još jedna Brazilka prošla je sličnu situaciju kao i njena sunarodnica. Međutim, ona se opekla iz drugog puta.
Naime, kako priča Ana Dželena, prvi put je sa Besom stupila u kontakt kako bi joj organizovao porodičan odmor u Brazilu i ispostavilo se da je sve bilo sjajno. Zato se odlučila da preko njega bukira i Alpe.
Jasno je šta je usledilo.
Deo računa je platila u gotovini, a plan je bio da on ostatak stavi na njenu kreditnu karticu. Nešto kasnije, bila je iznenađena kada je videla da se na njenom računu pojavila uplata British Airways-u.
Pozvala je Besu koji joj je objasnio da je to uplata za njen italijanski hotel. Kako nije mogla da poveruje u ovu priču, pisala je hotelu koji joj je potvrdio da nikakva rezervacija nije napravljena.
Ana je odlučila da zatraži od Rafaela Bese dokaz da je barem napravio rezervacije na skijalištu. Dao joj je dva broja rezervacija, ali su joj iz hotela rekli da su i oni nevažeći.
- Izgubila sam novac, san, putovanje. Izgubila sam sve - kaže žena.
Bi-Bi-Si je razgovarao sa 10 drugih klijenata Rafaela Bese. Svi zajedno kažu da su mu platili 90.000 dolara (oko 86.000 evra) za usluge koje nisu pružene.
Brazilski advokat Viktor Penido Mačado pokreće slučaj protiv Rafaela Bese u ime skoro 50 klijenata.
Platili su ukupno 183.000 dolara (oko 175.000 evra) za rezervacije hotela i druge usluge koje nisu isporučene, kaže on.
Sličan obrazac se ponavlja iznova i iznova, navodi advokat.
Klijenti dođu na svoju destinaciju, saznaju da hotel nije plaćen i ne mogu da dođu do Rafaela Bese.
Bi-Bi-Si je uspeo da dođe do turističkog agenta Bese koji je demantovao navode svojih bivših klijenata, rekavši da je "šokiran".
- Zaista sam iznenađen količinom grešaka, 90 odsto vaših činjenica je lažno - napisao je on.
Video: Prevara za minimum 50 evra: Prodavci u rakove natrpali eksere da im dodaju na težini
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.