• 0

Vožnja u rikverc: Stelantisov ogranak bankrotirao, i to je tek početak

Odgovornost za propast zajedničkog kineskog preduzeća Džip "leži" na Stelantisu i rezultatima njegovih 14 brendova

  • 0
Jeep Grand Cherokee Trailhawk 4xe

Foto: Jeep

Italijansko-američka automobilska kompanija, Stelantis, proglasila je bankrot zajedničkog preduzeća Džip u Kini, što bi moglo da nagovesti trend i kod drugih globalnih proizvođača vozila čija je proizvodnja pala u poslednjih pet godina na najvećem svetskom auto-tržištu, piše Rojters.

Propast prvog zajedničkog preduzeća jednog stranog brenda u eri električnih vozila, koje je podnelo zahtev za bankrot 31. oktobra, predstavlja prekretnicu koja upućuje na zaključak da kineski proizvođači automobila počinju da nadmašuju međunarodne brendove koji su dugo dominirali na domaćem tržištu nudeći kupcima ono što žele.

- Ne očekujem da će Stelantis biti izolovan slučaj. Verovatno će uskoro svi zapadni proizvođači automobila morati da preispitaju industrijsku opravdanost svog prisustva u Kini - kaže Marko Santino, partner konsultantske kuće "Oliver Vajman".

Odgovornost za propast zajedničkog kineskog preduzeća Džip leži na Stelantisu i rezultatima njegovih 14 brendova, uključujući i one iz partnerstva sa francuskim Pežoom i Sitroenom (PSA).

Međutim, podaci koje je za Rojters prikupila konsultantska kuća "LMC Automotiv", otkrivaju da je problem koji dele i brojni drugi globalni proizvođači automobila - pad proizvodnje u kineskim fabrikama.

Što manje automobila proizvede fabrika u Kini, veća je verovatnoća da će biti gubitaš. Do bankrota Džipa u Kini došlo je za manje od dve godine, nakon što je Stelantis osnovao to preduzeće posle spajanja PSA i Fijat Krajslera.

Uoči dogovora o osnivanju kineske firme, glavni izvršni direktor Stelantisa, Karlos Tavares, izjavio je da nijedan proizvođač automobila ne može sebi da priušti da ne bude u Kini, a očekivalo se da će dve kompanije zajedno biti uspešnije u proboju na tom tržištu.

Međutim, Stelantis je početkom ove godine saopštio da će ugasiti mešovito preduzeće s lokalnim partnerom "GAC", samo nekoliko meseci nakon što je najavio povećanje svog udela u toj firmi sa 50 na 75 posto.

S ovim zaokretom poslovne politike Stelantisa od 180 stepeni, treći svetski proizvođač automobila po prodaji imaće u Kini samo ograničenu proizvodnju Pežo i Sitroen modela, ali je nagovestio da bi i ta proizvodnja mogla da bude ugašena.

Ipk, odluka o tome tek treba da bude doneta.

Video: Otvoren Daksing - najmoderniji aerodrom na svetu

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari