• 0
 ≫ 

Kraj jedne ere: Poslednji Boing 747 napustio fabriku nakon 50 godina proizvodnje

 ≫ 

Odluka je nastupila usled težnje avio-kompanije da pređe na klimatski prihvatljivije avione

  • 0
Boing 747 Foto: ROMEO GACAD / AFP / Profimedia

Došao je kraj jedne ere. Poslednji Boing 747 izašao je iz američke fabrike u Vašingtonu i svoje "utočište" će pronaći u floti prevoznika tereta Atlas Air, koji je početkom ove godine naručio četiri teretnjaka 747-8 prenosi Guardian.

Po redu 1574.  ujedno je i poslednji Boing 747, nakon odluke avio-kompanije da pređe na kreiranje štedljivijih aviona prenosi CNBC.

- Ovo je veoma nadrealno vreme, očigledno - rekao je Kim Smit potpredsednik i menadžer programa Boing 747 i 767 i dodao da po prvi put u prethodnih 50 godina neće biti džambo džeta 747 u fabrici.

Kraj proizvodnje 747 ne znači da će avioni potpuno nestati sa neba, jer bi postojeći mogli da lete decenijama. Međutim, postali su retki u komercijalnim flotama. Junajted i Delta su se oprostili od svojih nekoliko godina pre pandemije, dok su Kvantas i Britiš ervejz "spustili" svoje letelice 747 zauvek 2020. tokom svetskog pada putovanja.

Visok 19 i dugačak 76 metara, prvi džambo džet Boing 747 napravljen je 1967. godine, a 90-ih je činio 28% svetske putničke flote širokog trupa.

- Bio je to sjajan avion. Služio nas je savršeno - rekao je izvršni direktor Britiš ervejza Sin Dojl i dodao:

- Postoji mnogo nostalgije i ljubavi, ali kada pogledate u budućnost, gledamo u modernije, efikasnije i održivije vazduhoplovstvo.

Kraj ere dolazi nakon što se Boing součava sa nizom kriza, među kojima su i posledice dva smrtonosna pada njegovih najprodavanijih uskotrupnih aviona 737  Max u kojima je poginulo ukupno 346 ljudi.

Akcije Boinga pale su za oko 8% ove godine, u poređenju sa padom od otprilike 16% na širem tržištu. Uprkos nedavnom gubitku, Boingove akcije su porasle za oko 53% do sada u ovom kvartalu. Plan Junajteda da kupi desetine Drimlajnera, verovatno do kraja godine, pomogao je u podizanju akcija.

Erbas je, takođe, prekinuo proizvodnju svog Erbas A380 nakon 14 godina rada, predavši poslednji najveći putnički avion na svetu pre godinu dana.

Video: Mesec, nebo, zvezdice i luksuzni ugođaj, a od cene će vam se zavrteti u glavi

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>