"Vaše znanje i iskustvo mogu da pokrenu velike stvari": Poziv dijaspori da ulaže u Srbiji
Kampanja pod sloganom "Uključite se. Vaše znanje i iskustvo mogu da pokrenu velike stvari", koju sprovodi Privredna komora Srbije (PKS) zajedno sa globalnim programom Nemačke razvojne saradnje “Migracije i dijaspora” (PMD), ima za cilj da kroz platformu Poslovni atlas Srbije i projekat "Link up" privuče i umreži što veći broj preduzetnika iz dijaspore i Srbije, radi investiranja u srpsku privredu, razmene znanja i jačanja saradnje.
Kampanja je posvećena srpskoj dijaspori, najviše u Nemačkoj, zatim poslodavcima, preduzetnicima, akademskoj zajednici, ali i sveobuhvatnoj javnosti u Srbiji, ukazujući na značajan ljudski i finansijski kapital koji Srbija ima u dijaspori.
- Očekujemo da će pozitivni primeri angažmana predstavnika naše dijaspore povećati interesovanje za ovu temu i dodatno unaprediti svest o značaju uspostavljanja čvrstih, stabilnih i institucionalizovanih odnosa između pripadnika dijaspore i zemlje porekla, čime će se stvoriti dobra osnova za jačenje poslovnih i drugih veza - ističe Đorđe Andrić, rukovodilac Centra za podršku investicijama i javno-privatno partnerstvo PKS.
On je podsetio da je PKS jedan od strateških partnera Međunarodnog centra za razvoj migracione politike (ICMPD) u implementaciji "Link Up! Srbija2", čiji je cilj unapređenje poslovne saradnje sa srpskom dijasporom u Austriji, Švajcarskoj i Nemačkoj kroz investicije, pristup znanju, poslovne mreže, partnere i finansiranje.
- Zahvaljujući ovom projektu, srpska dijaspora prilikom ulaganja dobija institucionalnu podršku na nacionalnom, regionalnom i lokalnom nivou, a organizovali smo u septembru i krajem novembra investicione konferencije u Beču i Cirihu na kojima je dijaspori predstavljen veliki broj investicionih projekata u Srbiji. U januaru je planirana konferencija u Štutgartu - najavljuje Andrić.
Program u 22 zemlje
PMD se sprovodi po nalogu nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) u 22 zemlje sveta, kako bi se podstakli ključni akteri u zemlji da u većoj meri koriste pozitivne efekte regularnih migracija i angažovanje dijaspore za svoj društveno-ekonomski razvoj.
Implementacioni partneri u sprovođenju programa u Srbiji su Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Nacionalna služba za zapošljavanje i Komesarijat za izbeglice i migracije.
- Savezna Republika Nemačka jedna je od najatraktivnijih zemalja destinacije za migrante sa ovih prostora i u toj zemlji postoji jaka i mnogobrojna dijaspora. Profesionalno i finansijsko angažovanje dijaspore bi moglo snažno uticati na razvoj Srbije i dovesti do opšteg poboljšanja uslova u zemlji. Dodatno, ono bi moglo uticati i na smanjene broja ljudi koji napuštaju zemlju u cilju potrage za željenim prilikama u inostranstvu. Usvajanjem Strategije o ekonomskim migracijama za period 2020-2027, Srbija je potvrdila spremnost za upravljanje migracionim tokovima i kroz dodatni podsticaj angažmana dijaspore - izjavila je Marija Bogdanović, vođa programa “Migracije i dijaspora“ i "Migracije za razvoj" u Srbiji.
Zajedničke aktivnosti PKS i GIZ-a u okviru programa PMD obuhvataju različite vidove saradnje u okviru koje je kreiran i promotivni video koji predstavlja pozitivne primere iz prakse u nameri da podstakne angažman naše dijaspore na unapređenju privrednog razvoja Srbije i doprinese jačanju svesti o pozitivnim efektima cirkularnih migracija uopšte.
Kampanja će biti realizovana do 20. januara.
Video: Vesna Laković van Kempen: Da li ste stvarno prisutni glavom tamo gde ste i fizički?
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
DRagutin
Nama treba jako malo za sreću ali da bi se to desilo treba da stavimo u stroj državni sistem da bude pravedan i funkcionalan i onda će dolaziti mnogi da ulažu kod nas... Ali eto, ne da nam se još...
Podelite komentar