Planovi za srpsku železnicu: Neke pruge se ubrzano grade, a neke će biti obnovljene
Ubrzano se gradi brza pruga između Novog Sada i Subotice, te da uskoro sledi potpisivanje ugovora o izgradnji brze pruge između Beograda i Niša, a nakon toga i potpisivanje ugovora za deonicu pruge Niš-Preševo, te obnova barske pruge kroz Srbiju, od Valjeva do Vrbnice, pruge Kraljevo – Stalać – Rudnica, kao i obnova pruge Sombor – Vrbas
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukure Goran Vesić razgovarao je danas sa rukovodstvom i zaposlenima u preduzeću „Infrastruktura železnice Srbije“ o planovima za 2023. godinu.
“Želeo sam da upoznam zaposlene sa planovima države, da čujem njihove probleme i da razgovaramo o tome kako dalje da razvijamo železničku infrastrukturu“, rekao je ministar Vesić.
Navodeći da je, zahvaljujući predsedniku Aleksandru Vučiću i odluci Vlade Srbije, u poslednjih nekoliko godina došlo ubrzanog razvoja železnica, istakao je da će se taj trend svakako nastaviti.
U tom smislu, naveo je da se ubrzano gradi brza pruga između Novog Sada i Subotice, te da uskoro sledi potpisivanje ugovora o izgradnji brze pruge između Beograda i Niša, a nakon toga i potpisivanje ugovora za deonicu pruge Niš-Preševo, te obnova barske pruge kroz Srbiju, od Valjeva do Vrbnice, pruge Kraljevo – Stalać – Rudnica, kao i obnova pruge Sombor – Vrbas.
„Na taj način, uz projekte koji su u toku, poput izgradnje obilaznice oko Niša, pokazujemo koliko su železnice važne za Srbiju i koliko će država ubuduće ulagati u njih“, rekao je ministar.
Vesić je istakao i da Srbija postaje sve značajniji logistički centar ovog dela Evrope, što znači i veći promet robe, čiji će se deo obavljati upravo železnicom.
„To je velika šansa za železnički saobraćaj, i u narednom periodu, pored drumskog, imaćemo i ubrzan razvoj železničkog saobraćaja. A, kada tome dodamo projekat gradske železnice, izgradnju metroa, jasno je da će Srbija razvijati železnicu kao krajem 19. veka, kada su se u zemlji intenzivno gradile pruge“, rekao je ministar Vesić.
Dodao je i da je plan EU da se u narednom periodu udvostruči broj kilometara železničkog koloseka i da Srbija prati taj trend.
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.