Dok svet strahuje od nove blokade Sueckog kanala, gde je čuveni Ever Given? Dali radnicima bonus od 50 plata
Tvrtka čiji je brod zaglavio u Sueskom kanalu zaposlenicima upravo isplatila bonus od 50 dodatnih plaća: 'Dobro su radili'
Deljenje bonusa za dobru poslovnu godinu nije baš toliko retka praksa, a u nekim slučajevima radnike nagrađuju s pola ili čak celom dodatnom platom krajem godine. Kod nas to zovemo trinaesta plata.
Međutim, tajvanska prevoznička kompanija Evergreen Marine Corp svojim radnicima, u proseku, daje bonuse u iznosu od čak 50 mesečnih plata. Dakle, iznos nešto veći od četiri godine rada u kompaniji. I ta vest dolazi u trenutku kada novi incdent preti u Sueckom kanalu.
Kako piše Bloomberg, pozivajući se na izvore upoznate sa situacijom u kompaniji, iznos bonusa zavisi od pozicije u hijerarhiji i tipu posla koji radnik obavlja. Najveći bonusi primenjivi su samo za radnike s ugovorima na Tajvanu, rekao je izvor za Bloomberg, tražeći da ostane anoniman.
“Godišnji bonusi uvek su se temeljili na učinku kompanije unutar poslovne godine kao i na individualnom učinku radnika”, rekao je Evergreen Marine u saopštenju.
Velikodušnost kompanije rezultat je neviđenog procvata brodarstva u poslednje dve godine, kroz čitavu industriju. Takav rast podstakla je pandemija koronavirusa, zbog koje je naglo porasla potražnja za robom široke potrošnje, kao i cene prevoza. Očekuje se da su prihodi kompanije u 2022. godini porasli na rekordnih 634,6 milijardi tajvanskih dolara (NT$), odnosno 19,42 milijardi evra – što je trostruko više u poređenju s prihodima u 2020. godini.
Bloomberg podseća da je Evergreen Marine početkom 2021. godine privukao pažnju medija “iz pogrešnih razloga”, kada je njihov brod zapeo u Sueskom kanalu, uzburkavši lance snabdevanja. Sada kompanija deli bonuse do 52 mesečne plate.
Pojedini tamošnji mediji, prenosi opet Blumberg, izvestili su o isplatama većim od 65.000 dolara 30. decembra.
List navodi da je ovakva isplata bonusa najveća koja se može očekivati u doglednoj budućnosti. Brodarske kompanije upozorile su da će brzo slabljenje globalnog rasta u kombinaciji s padom cene prevoza verovatno naštetiti profitabilnosti ove godine. Deonice Evergreen Marinea pale su 54 posto prošle godine nakon neverovatnog rasta od 250 posto u 2021. godini.
Multinacionalni tim od oko 600 inženjera i mornara, kao i najvećih tegljača na svetu, iskopali su, a zatim povukli brod koji je, zatim, mesecima bio usidren dok su trajali pregovori između vlasnika broda i egipatskih vlasti - o odgovornosti i obeštećenju. Nije objavljen nijedan izveštaj o nezgodi, a tačni uzroci blokade još uvek nisu poznati.
Vlasnik broda, egipatske vlasti i ostali stručnjaci za transport su u različitim su fazama navodili niz mogućih faktora, poput naleta vetrova, brzine plovila, širine kanala... Najavljeno je i njegovo proširenje.
Egipatske vlasti okrivile su brodovlasnika i u početku tražile oko 900 miliona dolara odštete. Preliminarni dogovor postignut je u junu i zahtevao je oko 200 miliona dolara, kažu ljudi upoznati sa sporazumom.
Video: Brod blokirao Suetski kanal: Ugrožena svetska ekonomija
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Перагеније
"Tvrtka čiji je brod zaglavio u Sueskom kanalu zaposlenicima upravo isplatila bonus od 50 -dodatnih plaća" - НИЈЕ ни чудо кад им Твртко у Суесу даје плаћу...
Podelite komentar