Nema poboljšanja ni na vidiku: Svakom trećem putniku kasnio let u 2022. godini
Već duže vreme avio-industriju pogađaju razni izazovi i problemi, pri čemu je civilni vazdušni saobraćaj lane u Evropi bio vrlo neredovan. Avioni su često kasnili, pa je čak trećina putnika bila "zahvaćena" tim poremećajima.
Letovi bi bili ili otkazivani ili bi kasnili, o čemu svedoče rezultati istraživanja portala Airhelp.
Uprkos proređenom redu letenja, 244 miliona putnika, ili nešto manje od 31% od ukupno prevezenih 795 miliona, bilo je pogođeno kašnjenjima i otkazivanjima letova u poslednjem trenutku.
Poređenja radi, tokom 2019. godine, dakle, u periodu pre pandemije - samo 24% putnika su "kačila" kašnjenja i otkazivanja, od ukupno 1,12 milijardi njih.
Kako je rekao šef Airhelp-a, Tomasz Pawliszyn, "posebno se tokom leta pokazalo da je osoblje na aerodromima i u avio-kompanijama nespremno za uslove koji su nastupili".
Prema studiji, tokom letnjih meseci do 40 posto putnika je imalo poteškoće u vezi sa letovima. Mimo toga, ostali glavni uzroci kašnjenja bili su štrajkovi i nepovoljni vremenski uslovi.
Pawliszyn upozorava da "poboljšanja na vidiku nema ni za 2023. godinu".
- Očekujemo nastavak negativnih trendova i u ovoj godini. Kao i u mnogim drugim industrijama, nedostatak kvalifikovanih radnika i dalje je ozbiljan problem, a dodatni izazov su štrajkovi - izjavio je.
Prema Airhelp-u, Holandija je bila zemlja sa najvećom stopom kašnjenja, a slede Velika Britanija i Nemačka.
U obzir su uzeti letovi koji su kasnili u polasku više od 15 minuta, kao i oni otkazani u tjednu prije planiranog polijetanja.
Video: Beč gradi prvu geotermalnu toplanu
(Telegraf Biznis)
Video: Usvojen budžet, republička kasa za sledeću godinu teška 2.346,2 milijarde dinara
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.