• 24
 ≫ 

Predsednik Vučić obišao radove na brzoj pruzi Novi Sad - Subotica: Zamolio sam Kineze da ubrzaju radove

 ≫ 

Izgradnja je počela u novembru 2021. godine

  • 24
Aleksandar Vučić

Foto: Tanjug/Tara Radovanović

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na izgradnji deonice brze pruge Novi Sad - Subotica.

Ova deonica duga je 108,2 kilometra, deo je globalne inicijative Kine "Pojas i put" i inicirana je na samitu 16 zemalja centralane i sitočne Evrope i Kine na samitu održanom 2016. godine.

- Imamo malih problema sa radovima, ali smo zamolili kineske izvođače da za najmanje šest meseci ubrzaju radove, kako bismo mogli da radimo bar upola kao vi u Kini - rekao je Vučić obraćajući se kineskoj ambasadorki Čen Bo.

Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac).

Izgradnja je počela u novembru 2021. godine.

Ambasadorka Kine Čen Bo istakla je da izgradnja brze pruge Beograd-Budimpešta ima veliki značaj ne samo za Srbiju, već i za povezivanje drugih regiona.

- Radovi napreduju i uverena sam da će kineski izvođači koji imaju svetsku tehnologiju i iskustvo u izgradnji brze pruge, kvalitetno odraditi ovaj projekat i uz snažnu podršku srpskih partnera u skorijem vremenu uspešno završiti ove deonice - dodala je.

Vučić je rekao da ćemo do kraja 2024. godine ići od Beograda do Subotice za sat i pet minuta.

Prvi deo ovog projekta, brza pruga od Beograda do Novog Sada puštena je u saobraćaj 19. marta 2022. godine.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić  rekao je nedavno da se punom parom radi na izgradnji deonice brze pruge od Novog Sada do Subotice, kako bismo već 2025. godine od Beograda do Budimpešte, brzim vozom putovali samo dva sata i 45 minuta.

Izvođač radova je kineski konzorcijum "China Railway International" i "China Communications Construction Company", a vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara.

U planu još 2.000 kilometara

Predsednik Vučić istakao je da je u planskim dokumentima još 2.000 kilometara.

- Poslednja pruga u Srbiji koja je građena bila Beograd-Bar 1976. godine i da do 2012. nije izgrađen nijedan kilometar. A onda smo od 2012. izgradili 108,1 kilometar i 775 kilometara i sada radimo novih 156 kilometara, još 160 kilometara je u planu, a u planskim dokumentima još 2.000 kilometara. Tako da će biti mnogo posla za kineske kompanije i srpske i kineske radnike - rekao je Vučić.

Pooštravanje kazni

Predsednik je najavio da će inicirati pooštravanje kazni i do pet puta za krađe na železničkoj infrastrukturi, ali i da putnici moraju da znaju da su potpuno sigurni.

- Radite, gradite i dođu neodgovorni i uzmu deo baš sa mesta sa kog ne treba. Onda železnica uspori vozove. Predložiću 5 puta veće kazne za specifično delo, ugrožavanje bezbednosti više ljudi. Pa kad dobije 10 godina zatvora videćemo da li će mu pasti na pamet da krade - rekao je Vučić.

Video: Soko spreman za prvu vožnju sa putnicima do Novog Sada

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dragan

    14. januar 2023 | 12:10

    sto u Pirot ne ode da obidje raspalu prugu za opasne materije

    46
    5

    Podelite komentar

  • Milan

    14. januar 2023 | 11:49

    Ne kaže koliko je kilometara pruge povađeno pogotovo u Vojvodini?!

    42
    7

    Podelite komentar

  • Map

    14. januar 2023 | 11:23

    Brzi nema sta,nadvoznjak preko Partizanske ulice se gradi vec dugo gugo rokovi su probijeni vec nekoliko puta

    39
    4

    Podelite komentar