Kompanija Carlsberg organizovala Case Study Show

  • 0
  • Case Study Show, koji ste organizovali krajem protekle godine u saradnji sa Tehnološkim fakultetom u Novom Sadu privukao je veliku pažnju, posebno među studentima. Možete li nam reći malo više o samom projektu?

Ideja o ovom takmičenju proistekla je iz želje da nastavimo i unapredimo lepu saradnju sa Tehnološkim fakultetom koju imamo već dugi niz godina. Pomenuto posebno iz razloga jer su studenti upravo ovog fakulteta naša i sadašnjost i budućnost, s obzirom da pripadamo prehrambenoj industriji. Nadalje, ovo je jedan od sjajnih načina da pokažemo studentima kako zapravo izgleda sam proces proizvodnje, zatim da ih suočimo sa realnim problemom, ali i edukujemo ih o svim koracima koji su neophodni da bi se taj problem rešio. Ovde pre svega mislimo na timski rad, ukrštanje različitih znanja, razumevanje, posvećenost i postojanje metodičnog načina rešavanja problema. Iz tog razloga, naš uslov je bio da u timu mora biti bar jedan student Tehnološkog fakulteta i bar jedan student tehničke struke sa Fakulteta tehničkih nauka, jer i u realnosti jedni bez drugih ne mogu.

Timovi su proveli nekoliko dana u pivari skupljajući sve neophodne informacije, a zatim su imali tri nedelje da dođu do rešenja. Svi timovi su svoje radove prezentovali pred našim menadžmentom i tada su proglašeni pobednici koji će otputovati u Vareze na proleće. Ono što bih istakla ovom prilikom jeste da su svi učesnici bili odlični, te da su za svoj trud dobili lepe poklone.

Biljana Živanov Foto: Promo/ Lav Boka
  • Da li su se studenti u jednom timu poznavali pre takmičenja i koliko je ukupno takmičara učestvovalo?

U takmičenju Case Study Show učestvovalo je šest timova koji su brojali po troje takmičara, što znači ukupno 18 studenata. Uslov nije bio da se takmičari međusobno poznaju, već su mogli da se prijavljuju i samostalno, te da ih naknadno spajamo u timove. To je svakako za njih bio dodatan izazov, ali po mom mišljenju samo još jedna od realnih situacija, a to je da će u budućnosti morati da sarađuju i sa onima koje do tada nisu poznavali i što je najvažnije uklopiti se u grupu, kako bi zajedničkim snagama došli do najboljeg rešenja. Svi su zaista bili sjajni a pobednički tim izdvojila je njihova proaktivnost, ogroman entuzijazam i zainteresovanost, sjajan timski rad i organizacija, fenomenalno prezentovanje rešenja, kao i metodologija koju su koristili da bi došli do tačnog rešenja.

  • Na Case Study Show-u, bitnu ulogu su imali mentori koji su sarađivali sa studentima tokom rešavanja problema. Koje karakteristike, koje treba da ima neko da bi bio kvalitetan mentor, biste izdvojili kao ključne?

Tako je, mentori imaju neizmerno važnu ulogu u samom procesu, pa su tako kolege inženjeri i menadžeri nesebično delili svoje znanje i iskustvo sa studentima i usmeravali ih na pravi put do rešenja, ali pri tom nisu otkrivali važne detalje do kojih su oni sami morali doći. Učenje je dugotrajni proces, ne momenat, te gotova prenesena rešenja neće vas naučiti da u sledećoj problemskoj situaciji razmišljate na pravi način. Upravo iz tog razloga jako je važno da mentori imaju dovoljno strpljenja sa mladim ljudima koji su na početku, ali i da na pravi način pristupe različitim tipovima ličnosti: neki studenti su veoma znatiželjni i proaktivni, veoma brzi, dok su neki pak suzdržani, tihi, stidljivi. Najvažnija uloga dobrog mentora je usmeravanje i ukazivanje na pravi put, ali kada je reč o samom prolasku kroz taj put, oni moraju sami da koračaju, da se sapliću, padaju i ustaju, jer tako se najbolje nauči.

  • Koliko su projekti kao što je Case Study Show važni za građenje reputacije kompanije čiji je jedan od ciljeva edukacija mladih?

U građenju reputacije naše kompanije utiču svi sektori, ali mišljenja sam da su i ovakvi događaji od velikog značaja. Ono što bih ovom prilikom istakla jeste da zaista imamo dobar program praksi. U prilog tome govori i činjenica da su se svi brzo zaposlili posle završetka perioda prakse kod nas, a još više to što su mnogi od njih sada čak i na rukovodećim pozicijama u Carlsbergu. Smatram da to sve mladima uliva poverenje da se prijave i nadu da će zaista i dobiti posao jer oglasi u kojima se obično traži mnogo iskustva, iako je to možda i nepotrebno za datu poziciju, veoma demotivišu mlade. Sa sigurnošću mogu reći da ćemo nastaviti sa organizacijom ovakvih i sličnih projekata, koji umnogome doprinose kako studentima, tako i nama.

  • Kako biste opisali radnu etiku u vašoj kompaniji mladima koji su zainteresovani da apliciraju za posao u kompaniji Carlsberg?

Ono što je mladima posebno značajno kada se zapošljavaju, jeste da je kompanija društveno odgovorna, da imaju priliku za učenje i razvoj, ali i da budu svoji, da se ne ukalupljuju u neke standardne i nasleđene načine rada i mišljenja već da imaju slobodu u radu i u izražavanju svojih stavova. Takođe, veoma im je bitno i poštovanje njihovog slobodnog vremena, čime takođe možemo da se pohvalimo. Pored toga, imamo veoma razvijen program edukacija i treninga, ali i negujemo različitosti, na šta smo veoma ponosni i što mladi ljudi koji su na početku svoje karijere itekako prepoznaju i cene.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>