• 22

Ruski lanac MERE beži iz komšiluka, otkrivamo šta se dešava na tržištu Srbije

Torgservis Rusija je pre više od tri godine donela odluku da na naše tržište uđe sa dva lanca Mere i Svetofor

  • 22
Mere, ruski trgovinski lanac Ilustracija: Nikola Jovanović Foto: Shutterstock

Ruski trgovački lanac MERE u maju prošle godine započeo je svoje poslovanje u Bosni i Hercegovini otvaranjem prvog prodajnog objekta u Istočnom Sarajevu. Međutim, ni godinu dana od otvaranja, ovaj objekat se zatvara. Proveravali smo šta može biti u Srbiji.

Kemal Muratović iz firme "Express Consulting" koja je zadužena za otvaranje poslovanja lanca MERE u BiH, na otvaranju je kazao da je plan da naredne dve prodavnice budu otvorene u Doboju i Prijedoru, te da ruski gigant želi da otvori poslovnicu u svakom gradu BiH koji ima više od 50.000 stanovnika, podsećaju tamošnji mediji. Ipak, ništa od toga

Ovaj diskontni lanac je u vlasništvu Torgservis grupe, koji je od 2020. godine prisutan i u Srbiji, planirao je da osvoji i američko tržište. Ovaj lanac prodavnica imao je i ogromno prisustvo u Evropi, međutim, to je sve bilo pre novonastale geopolitičke situacije.

"Odluka da se kompanija povuče iz Bosne i Hercegovine je bila očekivana, nakon povlačenja iz nekoliko zapadnih zemalja u kojima nisu postignuti očekivani rezultati ali i nakon pritiska dobavljača koji su doneli odluku da obustave isporuku robe ruskom lancu. Kada je srpsko tržište u pitanju, tu su stvari nešto drugačije", kaže za Telegraf Biznis Žarko Grozdanić, CEO Retail Serbia, koji je veliki poznavalac ovog tržišta.

Podsetimo, Torgservis Rusija je pre više od tri godine donela odluku da na naše tržište uđe sa dva lanca Mere i Svetofor.

"I pored toga što posluju potpuno nezavisno, veliki deo asortomana je isti, kao i sam koncept maloprodajnog objekta. Trgovac je ostao da posluje sa malim asortimanom, niskim maržama i sa malim brojem brendova. U planu su bile i investicije u logistički deo, ali mislim da se od toga odustalo. Ono što je primetno jeste da lanac ima problema sa ponudom, pogotovo sa asortimanom iz Rusije, pa se danas u njihovim objektima mogu pronaći čak i privatne robne marke velikih zapadnih ritejlera, među kojima je i Carrefour. Svetofor je bio zatvorio nekoliko objekata, međutim, ubrzo su otvoreni novi na drugim lokacijama", objašnjava naš sagovornik.

Za sada nema najava da će kompanija povući svoje poslovanje iz Srbije, a prema informacijama našeg sagovornika, oni i dalje traže lokacije za buduće objekte, pogotovo u Vojvodini i Beogradu gde još uvek nisu ili su prisutni sa malim brojem marketa.

"Kupci su možda očekivali veći broj proizvoda iz Rusije, ali to trenutno nije moguće, pogotovo u sadašnjim uslovima i logistikom koja je veoma otežana iz Ruske Federacije", ističe Grozdanić.

Prodavnice kao magacin, krije se od medija

MERE je podružnica Torgservis grupe osnovane 2009. godine koja trenutno posluje na više od 800 lokacija širom Rusije pod brendom Svetofor (semafor) i treći je po veličini lanac iza trgovačkih kompanija X5 (Retail Grupa) i Magnit.

Naše tržište, ali i evropsko, naviknuto je uglavnom na nemačke brendove kada su prodavnice u pitanju, ipak konkurencija im stiže i širi se brzo.

Kako su ga mediji ranije opisali, ovaj diskontni lanac je konkurencija svima i nije nikome. Zašto je to tako?

Najjednostavnije, i on je jedan od onih brendova kome se kupci uvek vraćaju ili ne vrate nikada. Rade direktno s proizvođačima, sa strogom kontrolom kvaliteta i niskom trgovačkom maržom, a njihove cene su oko 20 odsto niže od prosečnih. Usmeren na nižu cenovnu kategoriju proizvoda, zato ga nema na primer, u Moskvi.

Ono što je sigurno, jeste da želi da osvoji tržište niskim cenama.

Vlasnici su stidljivi kada su u pitanju mediji i ne ulažu mnogo u marketing. Njihova nemačka sestrinska kompanija usvojila je istu strategiju.

Kada su došli, rekli su da sve što žele je da mirno posluju.

Supermarket, prodavnica Foto: Shutterstock

Teški vs. laki diskont

Treba napomenuti i da se se tzv. tvrdi diskonti ozbiljno razlikuju od svojih "lakih" kolega.

Šta to zapravo na kraju znači?

Osnovna karakteristika tvrdih marketa jeste njihov izgled. Prodavnice zaista podsećaju na magacin, i ne liče na market. Roba se čuva i stoji u ogromnim kartonskim kutijama.

Onako kako transportuju, tako i prodaju. Baš zbog toga, naglašeno je da roba ne može da se vrati, ili zameni, niti se prihvataju reklamacije. Što bi u prevodu značilo, ako se zbog nečeg razbolite, to je vaš problem.

U ponudi ruskog diskontera prisutni su i proizvodi srpskih proizvođača (Nelly, SL Takovo...). Kompanija planira da pored Srbije, svoje poslovanje proširi i na tržište Grčke.

Diskonti MERE prostiru se na površinama od 800 do 1200 kvadrata i nude od 1.500 do 2.000 raznovrsnih artikala.

Kako je to trgovinski lanac kome je prevashodno cenovna politika usmerena ka proizvodima najniže cene, odnosno da rade na uklanjanju svih dodatnih barijera i troškova, marketinga i pakovanja, pretpostavka je da će sličan princip primeniti i na srpskom tržištu.

Do sada nije bilo sličnih inicijativa da se na tržištu Srbije pojavi maloprodajni lanac iz Rusije.

Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mere

    31. januar 2023 | 17:19

    Ko zeli da kupuje neka kupuje, ko nece ne mora. Izbor postoji...

  • Sanja

    31. januar 2023 | 16:34

    Jesu cene nize,al' je kvalitet robe blago receno nikakav...sve je katastrofalno....vec nekoliko godina su kod nas u Keusevcu,verovali ili ne,jos nista tu nisam kupila.

  • Vojvodjanin

    31. januar 2023 | 16:24

    Nikom ne treba to rusko smeće.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>