Užina ostaje u našim planovima: Potrošači su spremni da plate veću cenu

 
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Kompanija Mondelez International objavila je četvrti godišnji izveštaj “State of Snacking“- globalnu studiju o potrošačkim trendovima, koja na godišnjem nivou pruža uvid u to na koji način potrošači donose odluku o užini. Ovogodišnji izveštaj ispituje kako trenutni ekonomski izazovi utiču na izbor užine među potrošačima širom sveta, pri čemu većina ispitanika užini i dalje daje prednost, bez obzira na rastuće troškove i ekonomske izazove.

Sastavljena u partnerstvu sa firmom The Harris Poll, studija četvrtu godinu za redom, u 12 zemalja, prati stavove i ponašanja hiljade potrošača kada je u pitanju užina koja se konzumira između obroka. Rezultati ilustruju upravo veću ulogu užine, koja sve više zamenjuje tradicionalne obroke.

Glavni zaključci pokazuju da potrošači širom sveta konzumiraju užinu:

- na dnevnom nivou – užine su jedan od osnovnih elemenata ishrane – čak 71 odsto potrošača ih konzumira barem dva puta dnevno.

- uz svesnu pažnju: 78 odsto potrošača kaže da svesno izdvaja vreme kako bi uživali u ukusnim snack-ovima, dok 61 odsto navodi da ih pre konzumiranja deli na porcije.

- često: potrošači sve više zamenjuju obroke užinama, pri čemu 55 odsto kaže da će ih pre konzumirati u vreme predviđeno za standardne obroke.

- uz svest o održivosti: smanjenje otpada jedan je od glavnih prioriteta, pri čemu 7 od 10 potrošača navodi da pre biraju snack-ove koji imaju manju ambalažu, dok 72 odsto potrošača kaže da ambalažu reciklira

„Uprkos izazovnim vremenima, ovaj izveštaj potvrđuje da potrošači širom sveta svoju omiljenu užinu smatraju cenovno pristupačnom i neophodnom“, kazao je Dirk Van de Put, predsednik Upravnog odbora i izvršni direktor kompanije Mondelēz International. „Užina i dalje predstavlja jedan od načina da potrošači provedu vreme zajedno ili uživaju u omiljenom trenutku tokom dana, što dodatno govori u prilog našem uverenju da se u konzumiranju svake užine može uživati uz svesnu pažnju.“

Istraživanje dalje pokazuje da potrošači traže užine koje zadovoljavaju različite potrebe. Čak 78 odsto kaže da redovno konzumira užinu kako bi sami sebe nagradili, 77 odsto kaže da je konzumira zbog osećaja ugodnosti, uključujući većinu milenijalaca, gotovo 85 odsto, koja je konzumira iz oba razloga. Trenutno okruženje naglašava i važnost prepoznatljivosti brenda, pri čemu 67 odsto kaže da bi pre kupilo manju količinu omiljenih snack brendova, nego generičke alternative, bez obzira na cenu.

„Današnji potrošač je, više nego ikad pre, svesniji svoje potrošnje, a to uključuje i svest o zdravlju, dobrobiti, ali i uticaju na planetu“, kazao je Martin Renaud, direktor marketinga i prodaje u kompaniji Mondelēz International. „Rezultati i zaključci iz ovog izveštaja doprinose kreiranju naše strategije kao globalnog lidera u snacking-u, sa fokusom na čokoladu i biskvite, kao i na održivost i posvećenost konzumiranju užine uz svesnu pažnju“.

“State of Snacking“ izveštaj dopunjuje različita znanja i uvide koje Mondelēz International već ima kada je u pitanju užina koja se konzumira između obroka, uključujući i makro trendove iz različitih izvora o budućnosti snacking-a, dok u isto vreme potvrđuje fokus kompanije da ponudi pravu užinu, u pravom trenutku, napravljenu na pravi način.

Užina uz svesnu pažnju

Potrošači se trude da užinaju uz svesnu pažnju, pri čemu 78 odsto kaže da svesno izdvaja vreme da uživa u ukusnim snack-ovima. Mnogi takođe vode računa o veličini porcija – 61 odsto njih kaže da izdvaja vreme da užine podele na porcije pre konzumiranja, dok 68 odsto pre kupovine snack-ova proveri deklaracije o njihovoj hranljivoj vrednosti. Manje od polovine (46 odsto), kaže da se osećaju krivim kad uživaju u ukusnim snack-ovima

Način povezivanja

Užina nudi i mogućnost da zajedno provodimo vreme sa drugima, 7 od 10 ispitanika potvrđuje da je „deljenje užine sa drugima jedan od načina izražavanja ljubavi“.

Ovaj trend redovnog zajedničkog uživanja u užini sa dragim osobama je naročito izražen u domaćinstvima u Indiji i Meksiku.

Težnja ka održivosti

Potrošači veoma vode računa o tome kako njihov izbor snack-ova utiče na životnu sredinu, i uviđaju da i kompanije i potrošači imaju ključnu ulogu u održivosti. 63 odsto potrošača se slaže da snack-ovi, koji imaju veći uticaj na životnu sredinu, treba da koštaju više.

U ovome se naročito slažu milenijalci (70 odsto) i generacija Z (69 odsto). 64 odsto je spremno da plati više za snack-ove koji imaju manji uticaj na životnu sredinu, a 65 odsto bi platilo više za one napravljene od sastojaka biranih po etičkim standardima.

Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>