• 2

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ljuta kazna za Maska, gora od suda: Najveći oglašivači mu okrenuli leđa

Vreme čitanja: oko 2 min.

HBO je, na primer, bio najveći Tviterov oglašivač u septembru, a onda je došlo do naglog preokreta

  • 2
Tviter Ilon Mask, Musk Twitter Foto: Tanjug/AP

Prema podacima koje je CNN-u dostavila kompanija za analizu digitalnog marketinga Pathmatics by Sensor Tower, više od polovine od 1.000 najboljih oglašivača Tvitera - više nije trošilo novac na tu platformu u prvim nedeljama januara, što je upečatljiv znak koliko dopire do oglašivača egzodus radnika koji je usledio nakon što je Ilon Mask kupio tu kompaniju.

Oko 625 od 1.000 najboljih oglašivača na Tviteru, uključujući velike brendove kao što su Koca-Kola, Unilever, Džip, Vels Fargo i Merk, povuklo je svoje reklame od januara tekuće godine.

Vels Fargo je rekao da je "pauzirao plaćeno oglašavanje na Tviteru", ali nastavlja da ga koristi kao društveni kanal za interakciju sa kupcima. Ostali brendovi nisu odmah odgovorili na zahtev za komentar.

Kao rezultat povlačenja, mesečni prihod od 1.000 najboljih oglašivača Tvitera opao je za više od 60% od oktobra do 25. januara, sa oko 127 miliona dolara na nešto više od 48 miliona dolara.

Podaci pokazuju i nagli pad tzv. "advertajzing biznisa", vrednog 4,5 milijardi dolara.

Nakon što je Mask završio preuzimanje kompanije krajem oktobra, oglašivači su počeli da brinu o bezbednosti i stabilnosti platforme s obzirom na planove da otpusti osoblje i "opusti" politiku moderiranja sadržaja.

Početkom novembra, Mask je rekao da je Tviter zabeležio "masovni pad prihoda". Iako je njegovo poslovanje sa reklamama uvek bilo mnogo manje od poslovanja rivala - Fejsbuka i Gugla, svakako je donosilo ogromnu većinu prihoda kompaniji.

Međutim, Mask sada mora da popuni tu prazninu dok se suočava sa otplatama kamata za dug koji je preuzeo, da bi kupio Tviter za 44 milijarde dolara.

Ali, za sada, Tviter ostaje oslonjen na prihod od oglašavanja jer se, navodno, bori da poveća svoju plaćenu bazu pretplatnika. Čak i među najboljim oglašivačima koji su ostali, mnogi su dramatično smanjili svoje troškove oglašavanja na platformi.

HBO je, na primer, bio najveći Tviterov oglašivač u septembru, i potrošio je skoro 12 miliona dolara na reklame tog meseca, ali je za mesec januar (od 25. januara) - potrošio tek nešto više od 54.000 dolara.

Video: Koje su ekonomske posledice želje Ilona Maska za slobodom govora: Sve o prodaji Tvitera

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>