• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Top 3 trenda u avio-industriji za 2023: Zašto je pametno investirati u niskobudžetne kompanije?

Vreme čitanja: oko 3 min.

Da li se svet vazdušnog putovanja, kakav poznajemo, menja trajno?

  • 0
Hainan Airlines

Foto: ChinaImages / ddp USA / Profimedia

Globalna svetska kriza je definitivno ostavila trag u raznim industrijama, pa i u avio-sektoruTu, možda, i ponajviše, ako trenutno zanemarimo sektor hrane, elektronike i transporta uopšte.

Avio-kompanije su nesporno pretrpele brojne promene: od prinudnog obustavljanja saobraćaja usled korone, preko novih principa poslovanja zbog rata u Ukrajini, pa do hroničnog nedostatka radne snage, ali i pobuna radnika - pre svega pilota.

Te pobune su prerasle u štrajkove, a ceh su platili svakako i putnici, zbog velikog broja otkazanih letova.

Aerotime Hub, međutim, sada ne govori o tome, već se fokusira na mnoge druge promene koje će nastupiti u tekućoj godini, a tiču se avio-industrije. Ovo su neke od njih.

U ekskluzivnom intervjuu sa Encom Zangrillijem, dugogodišnjim rukovodiocem vazduhoplovstva sa 15 godina iskustva u vazduhoplovnoj industriji i poznat po drugim funkcijama, portal pruža uvid u top trendove koje bi trebalo razmotriti u vazduhoplovstvu u 2023.

Globalne ekonomije i dalje "drma" inflacija, a očekuje se da će Indeks potrošačkih cena (CPI) u Sjedinjenim Državama (SAD) porasti na 6,6% u odnosu na isti period prošle godine.

Ipak, nedavno objavljeni podaci Evrostata, statističke kancelrije pri Evropskoj komisiji, pokazali su da je Harmonizovani indeks potrošačkih cena (HICP) u evrozoni usporio na 9,2%, u odnosu na isti period prethodne godine.

Kako avio-kompanije i potrošači nastavljaju da prate stanje u privredi i pripremaju se dalje za ovu godinu, postoji dosta trendova na koje treba obratiti pažnju.

1. "Sigurna luka" za avio-kompanije pre pandemije bili su korporativni putnici, čije kompanije ne bi oklevale da olakšaju izvođenje nekih poslova - slanjem svojih menadžera prodaje na raskošna putovanja preko granice. Sada su, međutim, pogoršani uslovi poslovanja, uključujući pritisak na troškove i bum video-konferencija, i to je direktno poremetilo oporavak poslovnog saobraćaja.

Delojt, gigantska ačunovodstvena firma, anketirala je 150 korporativnih menadžera putovanja i različitih rukovodilaca koji su bili odgovorni za nadzor budžeta za putovanja između 10. februara i 18. februara 2022. Istraživanje je pokazalo da poslovna putovanja "nisu ispunila očekivanja većine kompanija u drugoj polovini 2021.", i da bi kompanije potrošile čak 55% nivoa iz 2019. - da zaposleni putuju u njihovo ime.

avion

Foto: Shutterstock

2. Manje poslovnih putnika znači "više prostora" za turiste. Poslovni putnici su "sastavni deo" prihoda avio-kompanije. Kompanije, pritom, ne beže od toga da troše svoje budžete na sedišta u prvoj ili poslovnoj klasi. Ali, i to se promenilo u međuvremenu ili će se tek promeniti - ako poslovna putovanja nastave da "zaostaju" za turističkim.

U prva tri kvartala 2019. Delta Air Lines je zaradio ukupan prihod od karata od 27,9 milijardi dolara, kombinujući samo prodaju karata za glavne i premijum proizvode. Od te sume, prihodi od poslovnih sedišta i premijum proizvoda iznosili su 11,3 milijarde dolara, dok je zarada u glavnoj kabini iznosila 16,6 milijardi dolara.

U 2022. godini, devet meseci u godini donelo je ukupan prihod od karata od 10,2 milijarde dolara, podeljen između 5,8 milijardi dolara u glavnoj kabini i 4,3 milijarde dolara prihoda od premium proizvoda. To znači da je u prvih devet meseci 2019. godine - 40% prihoda Delte dolazilo od premijum proizvoda, s tim da je taj procenat do kraja septembra 2022. godine dostigao 41,2%.

SAD USA  Amerika, pad avio sistema

Foto: Tanjug/AP

3. Niskotarifni avio-prevoznici će biti jači nego ikad u 2023. Iako su profitabilni dugi letovi već neko vreme nedostižni za niskotarifne prevoznike, oni su dominantna sila na kraćim rutama. Problem, iz perspektive prevoznika sa punom uslugom, samo se pogoršao u poslednjih nekoliko godina, jer su troškovi goriva i drugi rashodi - naglo porasli tokom 2022. i nastavljaju se u 2023.

Osnova troškova za niskotarifne prevoznike je uvek bila niža jer su oni upravljali mnogo manjim kapacitetima, što zauzvrat znači niže troškove goriva. Konkretno, niskobudžetni prevoznici su mnogo fleksibilniji u svojim operacijama. Naravno, njihov model poslovanja ima rizike, ali kako navodi Zangrili, "putnici sada imaju mogućnost da rezervišu sopstvene planove puta, nešto što bi takođe moglo uticati na potražnju za letovima na kratkim razdaljinama".

- Danas su putnici pametniji - dodao je.

Video: Opet traže stjuardese, a ovo su uslovi za zaposlenje

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>