
Radovi na pruzi Kučevo - Majdanpek biće gotovi u aprilu: Brzina vozova do 80 kilometara na čas
Rekonstrukcija koloseka u šest tunela na pruzi Kučevo - Majdanpek u završnoj je fazi i očekuje se da čitav posao bude završen u aprilu 2023. godine od kada će putnički vozovi moći da saobraćaju brzinom od 80 kilometara na čas, a teretni 60 kilometara na sat, saopšteno je danas iz Infrastrukture železnice Srbije.
Tuneli su na deonici pruge Mala Krsna - Požarevac - Bor - Vražogrnac, a rekonstrukcija je započeta krajem decembra prošle godine radovima između stanica Kaona i Majdanpek.
Projektom uređenja tunela predviđeno je postavljanje šina i novih betonskih pragova, ugradnja novog tucanika, kao i mašinsko regulisanje koloseka, navode iz Infrastrukture.
Polaganje koloseka do sada je završeno u tunelima Železnik, Brodica, Prevalec i Čekić, a u prethodnih mesec dana radovi su izvođeni i u dva najduža tunela Ujevac (815 metara) i Blagojev Kamen (746 metara).
Ukupna dužina rekonstrukcije koloseka u tunelima, koja podrazumeva i radove na koloseku u neposrednoj blizini tunela iznosi skoro 3,4 kilometra.
Na ovim objektima radovi se izvode u ciklusima, tako što se radi 10 dana u kontinutetu, a zatim se četiri dana obavlja teretni saobraćaj.
- Ovakav pristup je primenjen zbog toga je što su za železnički pravac Požarevac - Majdanpek vezani značajni privredni sistemi, kao što su: Luka Prahovo, RTB Bor, rudnici Majdanpek, Kaona, Kostolac i železara Smederevo - navode iz Infrastrukture.
Šef Organizacione celine za građevinske poslove Požarevac, u "Infrastrukturi železnice Srbije" Slobodan Šokorac naveo je da su vozovi su između Požarevca i Majdanpeka ranije saobraćali prosečnom brzinom od 20 km/sat.
- Kada budu završeni radovi i u ovih šest tunela, brzina putničkih vozova biće povećana na 80 kilometara na sat, a teretnih na 60 kilometara na sat, dok će nosivost po osovini biti povećana sa 16 na 22 i po tone, što će omogućiti veći, efikasniji i bolji obim transporta robe - rekao je on.
Pruga do Požarevaca izgrađena je 1937. godine, a od Kučeva do Majdanpeka od 1948. do 1958. godine. Radove na uređenju tunela izvodi preduzeće ZGOP iz Novog Sada, a vrednost ove investicije koju je obezbedila "Infrastruktura železnice Srbije" iz sopstvenih sredstava procenjena je na 160 miliona dinara.
Video: Brza pruga Beograd-Niš, 100 minuta brzinom 200 km/h: Kadrovi deonice iz vazduha od kojih zastaje dah
(Telegraf Biznis)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
DRagutin
Daj šta daš, bolje i 80 na sat nego 20 ili nikako... Mada bi bilo bolje da može da voz ide barem do 120 na sat . Lepše zvuči!
Podelite komentar