• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 4 min.

Vaš budući najbolji radnik je verovatno neko od trenutno zaposlenih: Direktor Linkdina poslao jasnu poruku

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 4 min.

Tek kada proživite nešto, shvatite jasnu poruku

  • 0
Linkedin aplikacija Foto: Pixabay

Izvršni direktor LinkedIna Ryan Roslansky, napisao je autorski tekst koji prenose svetski mediji. Njegova najvažnija poruka je: Vaš budući najbolji radnik je verovatno neko od trenutno zaposlenih.

Ovako glasi poruka:

"Kada je more bilo mirno, svi brodovi su podjednako pokazali majstorstvo u plutanju". Moj tata je godinama držao taj Šekspirov citat pored svog radnog telefona, ali tek sam sa 10 godina posumnjao da se ne radi o pukoj vožnji čamcem.

Kada sam pitao svog oca o čemu se zapravo radi, rekao mi je: „Rajane, pravi karakter i uspeh nisu definisani time kako se ponašaš kada sve ide kako treba, već kako se ponašaš kada ništa ne ide.”

Taj razgovor mi je ostao urezan u pamćenje i to je bila lekcija koju sam iznova proživeo početkom 2020. godine, kada sam preuzeo posao izvršnog direktora LinkedIn-a. U to vreme nisam mogao ni da zamislim sa kakvim izazovima ćemo se suočiti. Imao sam plan na umu i opšti osećaj kako će se moj stil vođenja prevesti na novu ulogu. Bilo nam je važno da pružimo osećaj konzistentnosti i stabilnosti, posebno imajući u vidu da je naš prethodni izvršni direktor bio na toj funkciji više od jedne decenije. Nema iznenadnih ili velikih promena odjednom.

Međutim, kao i kod mnogih najbolje pripremljenih planova, stvari su dobile neke neočekivane preokrete koji su promenili celi moj pogled na svet.

Globalna zdravstvena kriza potresla je svet, zaustavivši uobičajeno poslovanje i primoravši velike gradove na zatvaranje. Čitavi sektori su usvojili daljinski i hibridni rad za nekoliko sedmica. Kriza lanca snabdevanja stvorila je uska grla u dopremanju robe do miliona kupaca. Čak i danas, okruženje ekonomske neizvesnosti i dalje je veliko i predstavlja velike izazove za svako poslovanje.

Tehnološki sektor je posebno teško pogođen ovim problemima, prisiljavajući sve lidere da pažljivo sagledaju tim i talente i, u nekim slučajevima, donesu odluku o smanjenju radne snage. Iako je ovo ključno za osiguravanje otpornosti naših kompanija i da mogu izaći snažnije iz ovog dinamičnog okruženja, jednostavno nema teže odluke koju treba doneti kao lider.

Nesumnjivo smo bili u uzburkanim vodama i vode su i dalje uzburkane – ali navigacija ovim nepredvidivim plimama nas je naterala da se krećemo brže i da smislimo nove načine da radimo stvari.

Suočavajući se s negativnim vetrovima, mnoga preduzeća instinktivno igraju na najmanji zajednički imenitelj i vide promenu kao cenu koju treba platiti ili teret s kojim se treba nositi. U međuvremenu, prilagodljivi lideri se poigravaju, igraju na pobedu. To znači uzeti nužnu promenu kao priliku za rast i ne bežati od donošenja hrabrih odluka, čak i kada je u suprotnosti sa onim što rade drugi oko vas.

2020. godine sve je to došlo do izražaja, ali umesto da se smanjimo, videli smo priliku da se izvučemo do trenutka prilagođavajući se i isprobavajući nove stvari. Za nas je to značilo uvođenje novih funkcija za pomoć ljudima koji su iznenada ostali bez posla i kojima je potrebna podrška, otkrivanje novog pristupa hibridnom radu gde su naši zaposleni osnaženi da rade, ali je to najbolje za njih i njihove timove, i čak i preispitivanje i unapređenje vrednosti naše kompanije kako bismo osigurali da naša kultura zaista odražava trenutne potrebe zaposlenih.

Način na koji se prilagođavate izgledaće drugačije za svaki posao, ali ključ je prihvatiti ideju da su teška vremena kada možete brzo testirati i učiti. Mnogi od najuspešnijih poslovnih lidera koje sam sreo već su usvojili ovaj način razmišljanja i uočavanje prilika usred turbulencija.

Izvršni direktor Microsofta Satja Nadela nedavno mi je rekao “lideri ne čekaju savršen teren ili savršeno vreme da bi nastupili, morate prihvatiti ruku koja vam je pružena i nositi se s ograničenjima.”

posao, kancelarija Foto: Shutterstock

Negovanje kulture stalnog ponavljanja i učenja novi je zlatni standard koji će izdvojiti vaše poslovanje u svetu u kojem je poremećaj norma. Ovo je suština prilagodljivog vođstva i sve počinje s tim kako zapošljavate i razvijate svoje timove i usvajanjem onoga što sam ja nazvao mentalitetom na prvom mestu. Kompanije koje se fokusiraju na veštine i odstupaju od zastarelih signala kao što su diploma, to gde je neko ranije radio, moći će da osiguraju da imaju prave ljude s pravim veštinama, u pravim ulogama, koji rade svoj najbolji posao. I tu se proces ne zaustavlja. Jednom kada imate te zaposlene na pravim radnim mestima sa pravim veštinama, jednako je važno nastaviti ulaganje u njihov napredak u karijeri i veštine.

U LinkedInu je to bilo ugrađeno u našu kulturu mnogo pre nego što sam postao izvršni direktor. Otkako je naš suosnivač Reid Hoffman prvi put uveo koncept „ture of duty“uvek smo prihvatili način razmišljanja rasta i osnažili se radnicima koji issražuju različite puteve karijere.

Zaista verujem da je vaš sledeći vrhunski radnik najverovatnije vaš trenutni radnik. A ako se fokusirate na veštine i razumete veštine postojeće radne snage i gde treba da idete kao kompanija, postoji ogromna prilika da pomognete vašem talentovanom radniku da pronađe različite poslove i zadatke u vašoj kompaniji umesto da uči i odlazi. Zapravo, naši podaci pokazuju da nakon dve godine, zaposleni koji je napravio interno preseljenje ima 75% verovatnoće da će ostati, za razliku od samo 56% verovatnoće za zaposlenog koji nije napravio internu promenu.

Iako sam od oca naučio neočekivane prednosti koje mogu proizaći iz snalaženja u teškim vremenima, trebalo ih je proživeti kao izvršni direktor da u potpunosti shvatim šta znači prilagoditi se i prihvatiti promene. Svako se može snaći kada je more mirno, ali novi nivo razmišljanja i potencijala se otključava kada vidite uzburkanu vodu kao jedinstvenu priliku da iznova osmislite kako radite stvari.

Video: Da li se preko LinkedIn-a zaista nalazi posao u Srbiji i koliko lažno sebe predstavljamo poslodavcu

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>