• 0

Vreme čitanja: oko 5 min.

Zadovoljstvo zaposlenih nam je na prvom mestu

Vreme čitanja: oko 5 min.

Kompanija Lidl Srbija treću godinu zaredom dobitnik je priznanja za Najpoželjnijeg poslodavca u našoj zemlji

  • 0
Ivana Marković, Lidl Srbija Foto: Promo/ Miša Obradović

Ovo dostignuće, praćeno drugim benefitima koji imaju zaposleni u kompaniji, bilo je povod za razgovor sa Ivanom Marković, direktorkom Direkcije Ljudski resursi i članicom uprave u kompaniji Lidl Srbija.

Šta za kompaniju Lidl znači Top Employer sertifikat?

Top Employer Serbia sertifikat, koji smo dobili evo već treću godinu zaredom, donosi nam potvrdu, da se naš način rada, posvećenost dobrobiti zaposlenih i ulaganje u poslovanje po precizno definisanim HR procesima i procedurama, ceni i prepoznaje. Drago nam je što nam upravo Top Employers Institute, svetski priznat nezavisni ekspert u oblasti ljudskih resursa, daje svoje priznanje za izvanrednost u ovoj oblasti, ali skrenula bih pažnju da je izuzetno važno i zadovoljstvo zaposlenih u ovom smislu i da ono predstavlja značajan impuls.

Lidl pokreću ljudi, zato vodimo računa da zaposleni u našoj kompaniji imaju osećaj pripadnosti i profesionalne ispunjenosti kroz pozitivnu atmosferu, timski duh, kao i kontinuirano učenje i unapređenje svojih znanja. Nezavisno na kojoj poziciji je neko zaposlen, da li u prodaji, logistici ili na različitim pozicijama u direkciji, u oblastima nabavke, marketinga, nekretnina, administracije, finansija, kontrolinga, IT-a, komunikacija i ljudskih resursa, svako je jednako važan, zbog čega smo motivisani da kao pojedinci dajemo svoj maksimum i u finalnom zbiru, zajedno, postižemo velike uspehe. Negujemo kulturu koja podrazumeva transparentnu i otvorenu komunikaciju, tako da ceo Lidl tim doprinosi tome da svakim danom budemo sve bolji.

Koje benefite imaju zaposleni u Lidlu?

U skladu sa ugledom koji uživamo na tržištu rada, našim zaposlenima nudimo konkurentne uslove rada u odgovarajućem radnom okruženju. Pored konkurentnih zarada, nudimo mnogobrojne benefite od kojih bih posebno izdvojila privatno zdravstveno osiguranje pod jednakim uslovima za sve zaposlene, sa uključenim sistematskim pregledom.

Kako bi naši zaposleni mogli da postignu balans između profesionalnog i privatnog života, nudimo i opciju rada od kuće za radna mesta na kojima je to moguće, kao i prigodna davanja povodom važnih datuma (pokloni za decu školskog uzrasta, poklon kartice za kupovinu u Lidlu povodom novogodišnjih praznika i sl). Uvek nam je drago kada imamo dobru reakciju na neki od benefita, pa makar to bio samo mali znak pažnje, kao što je to nedavno bio originalni poklon koleginicama za 8. mart. Za roditelje zaposlene u upravi koji imaju potrebu da dođu u kancelariju, a iz bilo kog razloga moraju da povedu i dete, obezbedili smo posebnu prostoriju uređenu u skladu sa svim potrebama mališana.

Dala bih i primer specifičan za operativne pozicije u prodaji i logistici, gde uz paletu benefita, brinemo i o fer i transparentnoj zaradi, te koleginicama i kolegama isplaćujemo svaki minut prekovremenog rada putem sistema elektronske evidencije radnog vremena. Takođe, još pri potpisivanju ugovora unapred garantujemo godišnje povećanje plate do navršene četiri godine na datoj poziciji.

Istakla bih da smo prošle godine koleginicama i kolegama na ovim pozicijama obezbedili u martu mesecu i povećanje plata u proseku u iznosu od 10%, potom jednokratni bonus od 30.000 dinara na jesen, a u susret novogodišnjim praznicima dodelili smo vaučere za kupovinu u iznosu od 24.000 dinara. To znači da su ovi zaposleni kod nas u samo godinu dana zabeležili značajnu razliku u ukupnim primanjima, pored ostalih benefita koje nudimo.

Da li Lidl teži tome da godišnji bonusi i povećanje plata početkom kalendarske godine postanu tradicionalni benefiti ili su to trenutne pogodnosti?

Volela bih da istaknem da mi uvek osluškujemo potrebe naših zaposlenih, kao i dinamiku tržišta rada i druge uslove oko nas. Imamo odlične kanale za dvosmernu komunikaciju, putem mobilne aplikacije za zaposlene i preko naših poverenika, ali i direktno. Uz to, pratimo i tržišne trendove kroz istraživanja i saradnje koje u okviru oblasti ljudskih resursa imamo i van naše kompanije. Na osnovu svih informacija, kreiramo odgovarajuću strategiju i planove koji uključuju i povećanja plata.

Ove godine smo, istina kao i prethodne, u martu mesecu obezbedili povećanje plata za sve zaposlene, u proseku povećanje za prodavce u iznosu oko 10%. Dodatno, napomenula bih da smo imali i jednokratni bonus u iznosu od 50% plate za sve kolege, zajedno sa februarskom isplatom.

Da zaključim, dinamika benefita i zarada zavisi od mnogobrojnih faktora koje uzimamo u obzir, a mi težimo da svakog dana unapređujemo radne uslove naših zaposlenih Upravo zato ne bih definisala da oni uzimaju oblik nečeg predvidivog i „tradicije“, već predstavljaju našu strategiju, strategiju kakvu treba da imaju lideri.

Na koji način Lidl Srbija pokušava da privuče nove zaposlene?

Već smo pomenuli mnogobrojne pogodnosti i benefite koji nas kao kompaniju svrstavaju u najpoželjnije poslodavce u Srbiji. Naš najviši prioritet predstavlja zadovoljstvo zaposlenih, njihov razvoj i atmosfera u timu koja obezbeđuje uspešne rezultate. Kroz sveobuhvatne obuke, kulturu u kojoj negujemo timski rad, činimo da se svaki zaposleni oseća dobrodošlim od prvog radnog dana, i zajedno sa konkurentnim zaradama, taj prepoznatljivi kolegijalni duh je ono što nudimo kandidatima i zbog čega nas biraju.

Lidl uvek ima značajan broj zainteresovanih kandidata koji apliciraju za određeno mesto želeći da postanu deo naše porodice, gde će uživati u dobrim uslovima i usavršavati se. Napomenula bih da mi pružamo veliku podršku i mladima koje dočekujemo uvek raširenih ruku. Uz mentorstvo iskusnijih kolega, kao i obuke i razvojne programe koje obezbeđujemo za svaku poziciju, oni dolaze do novih znanja kod nas i imaju prilike da usavršavaju već stečene veštine.

Da li je teško naći adekvatan radni kadar na tržištu i da li dolazak stranih državljana utiče na konkurentnost?

Mogu slobodno da kažem u ime kompanije da mi je izuzetno drago što smo od početka našeg poslovanja omogućili radna mesta za veliki broj naših sugrađana. Brojimo veliki tim od preko 3.300 zaposlenih širom naše zemlje i naš kolektiv se svakodnevno širi. Stoga se može reći da mi značajne promene ne osećamo. Što se tiče konkurentnosti na tržištu rada usled priliva stranih državljana, ona se nije odrazila na naše poslovanje.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>