
83% mladih spremno da nosi polovnu odeću: Bum preprodaje, uglavnom Zare i Najkija
Louis Vuitton, Chanel i Gucci slobodno mogu da odstupe, barem kada govorimo o preprodaji odeće.
Naime, kupci takve vrste robe, koja se plasira preko određenih platformi, zaobilaze skupe brendove - iako se nude po sniženim cenama. Umesto toga, biraju polovne (second hand) komade modnih marki "srednjeg ranga".
Pristupačniji brendovi, kao što su Madewell, Zara, Urban Outfitters, Free People, Anthropologie, Abercrombie & Fitch i Levi’s - sada su ujedno i najpopularniji brendovi, sa najboljom vrednošću preprodaje, prema novom zajedničkom godišnjem izveštaju ThredUp-a, najveće svetske onlajn platforme za štedljivost i pošiljke, i istraživačke firm GlobalData.
Ponovno-nošena (re-worn) odeća je, sveukupno, brzorastuće tržište za koje se očekuje da će dostići prodaju od 70 milijardi dolara do 2027. godine, što je značajan skok u odnosu na prodaju od 44 milijarde dolara u 2023, navodi se u izveštaju.
Čak 75% potrošača je kupovalo (ili je otvoreno za kupovinu) polovnu odeću – a potražnja je samo rasla i rasla tokom pandemije. Među generacijom Z, koja je više fokusirana na vrednost i održivost, posebno je izražen afinitet prema polovnoj garderobi.
Čak 83 odsto mlađih kupaca je pazarilo ili je spremno da pazari odeću koja nije nova, navodi se u izveštaju, a prenosi CNN.
Džejms Rajnhart, izvršni direktor ThredUp-a, kaže da su teški makroekonomski faktori, uključujući upornu inflaciju, pomogli da se poveća zamah na ovom tržištu.
U izveštajima se navodi da je čak 88 brendova pokrenulo sopstvene namenske programe preprodaje prošle godine, što je povećanje od 244% u odnosu na 2021. Konkurent ThredUp-a, Poshmark, kaže da su brendovi srednjeg ranga poput Najkija i Zare - jedni od najtraženijih u martu 2023.
(Telegraf Biznis)
Video: Želimo da nađemo održivo rešenje, nalazimo se između dve svetske sile, pokušaćemo da ih približimo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.