83% mladih spremno da nosi polovnu odeću: Bum preprodaje, uglavnom Zare i Najkija

 
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Louis Vuitton, Chanel i Gucci slobodno mogu da odstupe, barem kada govorimo o preprodaji odeće.

Naime, kupci takve vrste robe, koja se plasira preko određenih platformi, zaobilaze skupe brendove - iako se nude po sniženim cenama. Umesto toga, biraju polovne (second hand) komade modnih marki "srednjeg ranga".

Pristupačniji brendovi, kao što su Madewell, Zara, Urban Outfitters, Free People, Anthropologie, Abercrombie & Fitch i Levi’s - sada su ujedno i najpopularniji brendovi, sa najboljom vrednošću preprodaje, prema novom zajedničkom godišnjem izveštaju ThredUp-a, najveće svetske onlajn platforme za štedljivost i pošiljke, i istraživačke firm GlobalData.

Ponovno-nošena (re-worn) odeća je, sveukupno, brzorastuće tržište za koje se očekuje da će dostići prodaju od 70 milijardi dolara do 2027. godine, što je značajan skok u odnosu na prodaju od 44 milijarde dolara u 2023, navodi se u izveštaju.

Čak 75% potrošača je kupovalo (ili je otvoreno za kupovinu) polovnu odeću – a potražnja je samo rasla i rasla tokom pandemije. Među generacijom Z, koja je više fokusirana na vrednost i održivost, posebno je izražen afinitet prema polovnoj garderobi.

Čak 83 odsto mlađih kupaca je pazarilo ili je spremno da pazari odeću koja nije nova, navodi se u izveštaju, a prenosi CNN.

Džejms Rajnhart, izvršni direktor ThredUp-a, kaže da su teški makroekonomski faktori, uključujući upornu inflaciju, pomogli da se poveća zamah na ovom tržištu.

U izveštajima se navodi da je čak 88 brendova pokrenulo sopstvene namenske programe preprodaje prošle godine, što je povećanje od 244% u odnosu na 2021. Konkurent ThredUp-a, Poshmark, kaže da su brendovi srednjeg ranga poput Najkija i Zare - jedni od najtraženijih u martu 2023.

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>