Vreme čitanja: oko 2 min.
Probna vožnja metroa u Solunu: Grci ga čekaju već 18 godina, a ovo je doživljaj iz prvog reda
Vreme čitanja: oko 2 min.
Ovo je daleko od toga da se kaže da je metro spreman za rad, naglašavaju nadležni
Solunski metro uskoro bi trebalo da bude gotov, a sledeće godine i pušten u rad, nakon čitavih 18 godina čekanja. Snimak probne vožnje voza solunskog metroa objavio je na Fejsbuku predsednik metroa Atiko Nikos Tahiaos.
U videu je prikazano "kretanje voza od stanice Papafi do ostalih stanica, a u videu se vidi kako će mreža raditi za godinu dana kada se projekat završi i šta će putnici videti tokom vožnje".
Naravno, solunski metro nije pošteđen predizbornih nadmetanja, a nije malo onih koji ne veruju u naprdak projekta i koji postavljaju pitanje da li je on stvarno u fazi završetka. Ruku na srce, logično je da se sa skepsom gleda na sve što je u vezi sa projektom, koji je u 18. godini izgradnje.
Kako slika vredi hiljadu reči, Tahaios je snimio kretanje voza koji je tokom otvorenih vrata krajem 2022. godine, ostao na stanici Papafi.
- Sve što se vidi u njemu će uskoro biti deo svakodnevice hiljada Solunjana koji će se kretati kroz tunele. Od zime projekat je mnogo napredovao. Ovakve vožnje se izvode se često, a u tunelima se neretko nađe više vozova kako bi se testirali svi sistemi. A kao što sam već pokazao, voz se kretao i na neaktiviranom delu magistralne pruge, takođe prolazeći kroz brzu stanicu Venizelos - kaže on.
Ali ovo je daleko od toga da se kaže da je metro spreman za rad, što bi svaki građanin koji nije upoznat sa projektom smatrao prirodnim. Sa građevinske tačke gledišta, projekat će svakako biti završen do kraja godine, a kako njegovom komercijalnom radu prethode obavezne nezavisne sertifikacije koje garantuju bezbednost metroa i adekvatnost ljudi i procedura, to se očekuje za početak 2024. godine.
- I da se vratim na opis videa: U prva 3 minuta gledate polazak iz depoa Pilaja, prolaz kroz tunel ispod Papanastasiua i dolazak na prvu stanicu. Minut i po kasnije, nakon što su obavljene sve provere, kontrolna soba daje signal za početak unutar jednog od dva tunela - kaže on.
Ovo je deo linije koji će biti vidljiv putnicima metroa. Sve se radi automatski, a u fazi testiranja je i ukupan broj potencijalnih putnika.
- U 05:22 voz prolazi stanicu Vulgari, u 06:08 raskrsnicu Kalamarije i odmah posle stanice Marhi, u 06:49 prelazi ispod Delfa, u 06:59 stanicu Ascension, u 07:45 stanicu Fleming, u 08:24 stanicu Euklid i u 09:07 stiže na Papafi stanicu - objašnjava predsednik Metroa.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
...
Sta ce sa nasim da bude onda
Podelite komentar