Dekoracija, hrana, piće: Britanci ovaj vikend troše "sumanuto", a sve zbog krunisanja Čarlsa III

 ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

U subotu, 6. maja 2023, Velika Britanija je i zvanično dobila novog monarha - kralja Čarlsa Trećeg.

Na državnoj ceremoniji u Vestminesterskoj opatiji (London), koju su finansirale Vlada Velike Britanije i Bakingemska palata, kralju je stavljena kruna Svetog Edvarda - koju je nosio samo taj dan, prvi i jedini put u životu.

Iako je ovo događaj od ogromnog značaja za građane, budući da velika većina i dalje "glasa" za monarhiiju i slavi kraljevsku porodice Britanije, ipak se postavlja i pitanje ekonomije - usred nezapamćene krize troškova u zemlji.

Naime, procenjeni trošak se kreće između 50 i 100 miliona funti, a nedavna anketa je otkrila sledeće: 52 odsto Londonaca smatra da krunisanje ne treba da plate poreski obveznici.

- Borimo se za grejanje i hranu, a oni bacaju sav ovaj novac - rekla je jedna penzionerka.

Istovremeno, nakon "burnog" i pompeznog dana - 6. maja, odnosno krunisanja novog kralja Britanije, BBC piše kako "britanska javnost odbija da joj tipično vreme za godišnji odmor pokvari planove za krunisanje", te je sve spremno za ulične zabave i porodične proslave celog vikenda. Dakle, i u nedelju, 7. maja.

Oko 200 miliona funti biće potrošeno na hranu i piće u ova dva dana, prema Centru za istraživanje maloprodaje (CRR).

Lanac supermarketa Lidl saopštio je da je prodao količine dekorativnih predmeta i ukrasa - dovoljne za pripremu ceremonije krunisanja u čak 75 navrata.

Proizvodi za slavlja i tradicionalna britanska jela koja se služe tokom praznika su veoma traženi, a brendovi nude asortiman sa kraljevskom tematikom. Sve u svemu, CRR očekuje da potrošači dodaju više od 1,4 milijarde funti ekonomiji UK tokom ovog dugog vikenda.

Tesco je saopštio da je na putu da proda 675.000 pita sa svinjetinom i 300.000 porcija krema, odnosno topinga nalik puteru.

Prodaja kiševa, jela za krunisanje koje je izabrao kralj, skočila je širom zemlje - te je Aldi rekao da se prodaje više od 30 svakog minuta, a Vejtrouz navodi kako je zabeležio porast prodaje od 25% u protekloj nedelji.

Pogačice takođe "lete" sa polica - u Aldiju su porasle za ogromnih 150%, dok Tesco očekuje da će prodati 600.000. IKEA nudi specijalni sos sa ukusom piletine na svojim čuvenim ćuftama, napravljen u slavu krunisanja Čarlsa Trećeg.

Osim hrane i pića, milioni se troše na suvenire i suvenire za krunisanje. CRR predviđa da će 245,91 miliona funti biti potrošeno na kovanice za krunisanje, žetone i medaljone, čajnike, šolje, šolje i drugo posuđe. Asda je rekla da su se njen jastučić za krunisanje i čajnik kralja Čarlsa pokazali popularnim i da je prodato po 3.000 komada.

(Telegraf Biznis)

Video: Kralj Čarls i kraljica prošli zlatnom kočijom do Bakingemske palate i pozdravili okupljeni narod

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>