• 0

Vreme čitanja: oko 4 min.

Ko i zašto stoji iza projekta Naša mreža? Podrška i kvalitetan sadržaj za sve preduzetnike

Vreme čitanja: oko 4 min.

Razgovor sa Ivanom Minićem i Goranom Stojadinovićem o najnovijim promenama na platformi

  • 0
Goran Stojadinović i Ivan Minić

Foto: A1 Srbija/ Darko Radulović

Kompanija A1 Srbija i Ivan Minić, poznati preduzetnik i konsultant, nedavno su počeli saradnju na besplatnoj poslovnoj platformi Naša mreža koja podržava vlasnike biznisa i doprinosi razvoju preduzetničkog duha u našoj zemlji.

Simbolično, od 1. maja, Međunarodnog praznika rada, Naša mreža promenila je doskorašnji koncept, a za više detalja o ovoj promeni i tome šta preduzetnici u Srbiji mogu da očekuju od platforme razgovarali smo sa Goranom Stojadinovićem, direktorom prodaje poslovnim korisnicima i razvoja ICT rešenja A1 Srbija, i Ivanom Minićem, preduzetnikom i konsultantom, a u novoj ulozi – i urednikom sadržaja Naše mreže.

  • Ivane, za početak, šta je Naša mreža i koja je vrednost platforme za preduzetnike u Srbiji?

I.M: Iako je tema preduzetništva sve popularnija, retko je sadržaj prilagođen realnim potrebama malih biznisa i preduzetnika. U našem slučaju fokus je upravo na tome, jer polazimo od dobrih ličnih osnova i znanja i veoma smo otvoreni da osluškujemo i čujemo šta su potrebe korisnika kroz dijalog i pitanja koja nam mogu postaviti, kao i analizu toga koji sadržaji su im najrelevantniji i najčitaniji.

  • Gorane, kako biste opisali ulogu platforme Naša mreža u poslovanju kompanije A1 Srbija?

G.S: Naša mreža je pre svega način da preduzetnici dobiju centralni hub za korisne informacije, savete, znanja i iskustva iz oblasti upravljanja biznisom, i tehnologija. Kao neko ko odavno nije samo mobilni operator, već tehnološka kompanija sa ozbiljnim ICT portfolijom i internacionalnom ekspertizom, možemo da im pomognemo da poslovanje učine efikasnijim i da im digitalizacija ne bude prepreka, već iskorak koji će ih dovesti do boljih poslovnih rezultata i novih prilika.

  • Koje su glavne prednosti i koristi koje korisnici mogu dobiti korišćenjem platforme Naša mreža i kako to doprinosi razvoju poslovanja u Srbiji?

I.M: Korisnici imaju priliku da dobiju relevante i korisne informacije na jednom mestu, pregledno i jasno sistematizovane. Uz vesti, zanimljivosti, lepe priče i motivaciju, naš fokus je na vrlo konkretnim odgovorima na najčešća pitanja koja muče preduzetnike, a tiču se propisa, poreza, knjigovodstva, prava, ali i drugih oblasti. Takođe, tu je i sekcija sa korisnim dokumentima i šablonima koje možete koristiti za razne vrste potreba - bilo da je u pitanju prilika da se neka evidencija ili kalkulacija lakše obavi, ili neki konkretan zahtev, ugovor ili izjava. Sadržaj će redovno biti ažuriran, a moja je preporuka svima da se prijave na newsletter i svakog ponedeljka dobijaju pregled novosti sa sajta.

  • Naša mreža postoji 4 godine i ranije je bila usmerena na umrežavanje preduzetnika. Koji je bio motiv za promenu koncepta platforme Naša mreža?

G.S: Od tri sekcije na platformi koje su se odnosile na povezivanje, podržavanje i informisanje, ova poslednja beležila je znatno više interesovanja. Sa velikim napretkom informaciono komunikacionih tehnologija i pandemijom koronavirusa koji su digitalizaciju poslovanja lansirali u prvi plan, pokazalo se da je korisnicima najpotrebniji pravi sadržaj koji će im pomoći u pokretanju, održavanju i unapređenju biznisa, koji će im pružiti i inspiraciju i savet. Tako da je reč o evoluciji projekta u skladu sa promenama na tržištu i društvenim okolnostima.

  • Kako digitalizacija utiče na potrebe preduzetnika i na koji način platforma Naša mreža odgovara tim potrebama?

G.S: Digitalizacija je transformisala preduzeća i tržišta širom sveta, međutim jos uvek znacajan nivo poslovanja funkcionise u analognom procesu, tako da mi sa Našom mrežom želimo da pomognemo vlasnicima biznisa da se lakše i bolje snađu u tom procesu, provežu ta dva sveta i da podignu poslovanje na viši nivo. Dešavaju se značajne promene po pitanju načina rada, obavljanja posla i upravljanja biznisom. Javljaju se novi oblici angažovanja zaposlenih kao i izmeštanja poslovnih funkcija van organizacije. Vrednost se sa proizvodnje prebacuje na ideju, inovaciju, korisničko iskustvo i intelektualnu svojinu, a menjaju se i poslovni modeli, zbog kojih su bezbednost podataka i adekvatna zaštita na internetu od najveće važnosti.

  • Ivane, pošto imate bogato iskustvo u preduzetništvu, iz te perspektive - šta bi bio Vaš glavni biznis savet za vlasnike malih i srednjih preduzeća?

I.M: Prvo bih voleo da im kažem da nisu sami i da ljudi koji su duže na tom putu nemaju problem da podele znanje i iskustvo i žele da pomognu. Ne svi, i ne uvek, ali sasvim dovoljno da budu sigurni da nisu sami i da ne moraju baš sve da prođu bez podrške i usmerenja nekog ko prolazi ili je prošao kroz slično. Što se saveta tiče - rizik je sastavni deo svakog preduzetničkog poduhvata, ali proračunat rizik gde ste vrlo svesni realnih šansi i potencijalnih posledica. Takođe, budite konzervativni u očekivanjima i planirajte da je vreme koje je potrebno da biznis postane održiv ili profitabilan verovatno duže od 9 ili 12 meseci, i da je potrebno u startu napraviti rezervu da ostanete na površini dovoljno dugo dok ne proplivate.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>