Sukob na pomolu: EU želi da natera svoje mašinovođe da govore engleski jezik
Brisel će prisiliti mašinovođe Evropske unije da govore engleski jezik, što je deo politike osmišljene da se neguju bliže veze između država članica.
U pravilima koja će biti objavljena ove jeseni u "Direktivi o mašinovođama", EU će nalagasiti da će da se primenjuje jedan zajednički jezik. Izvori kažu da će engleski jezik biti izabran, uprkos bojaznima među nekim državama članicama EU nakon Bregzita.
EU se već nekoliko godina zalaže za "jedinstvenu evropsku železničku zonu" kako bi olakšala lakše kretanje železnicom širom bloka. Ali pravila nalažu da mašinovođe moraju da poseduju minimalno znanje jezika u svakoj zemlji u kojoj posluju, piše britanski Telegraph.
Zvaničnici su umesto toga nastojali da standardizuju jezik koji koriste mašinovođe u svim državama članicama. Briselski izvori su potvrdili da je ažuriranje Direktive o mašinovođama planirano za jesen ove godine. Oni su, međutim, upozorili da bi odluka ipak mogla biti odložena.
Engleski se smatra zajedničkim jezikom za vozače kada voze u susedne zemlje, dodaju izvori.
Džon Penrouz, konzervativni poslanik za Veston-super-Mare, rekao je: "Ko bi rekao da će naš uticaj u EU biti veći sada kada smo otišli? Izgleda da je nekome u Briselu nedostajao britanski smisao za humor".
Ova odluka će verovatno uznemiriti poslanike Evropskog parlamenta koji su pozvali da se engleski ukine kao zvanični EU jezik nakon referenduma u Velikoj Britaniji o Bregzitu.
Zvaničnici u Briselu insistiraju su na tome da cengleski ostane službeni jezik nakon Bregzita.
Bivši ministar železnice Pol Mejnard, konzervativni poslanik za Blekpul Sever, rekao je: "Veoma pozdravljam priznanje od strane EU da je engleski globalni jezik i nadam se da to znači da će mašinovođe u UK moći da odigraju svoju ulogu u poboljšanju železničkih veza od UK do kontinenta".
- Nadam se da će ovo dobro proći kod naših francuskih i nemačkih prijatelja i da neće dovesti do protesta u Komisiji. Ako se to dogodi, mogu li da predložim da protestuju na engleskom kako bi njihove žalbe bile bolje shvaćene - rekao je on.
EU je 2021. godine naložila državama članicama da razbiju državne monopole i otvore svoje železnice konkurenciji iz zemlje i inostranstva. Ovo je ojačalo usluge među zemljama - ali je Evropskoj komisiji ostavilo odluku da izabere zajednički jezik za rešavanje bezbednosnih problema. U suprotnom, ako mašinovođe nemaju minimalno znanje engleskog jezika, neće moći da dobije posao.
(Telegraf Biznis)
Video: Ušli smo u superbrzi voz u Kini koji ide 306km na sat: Prelazi 1000km za 4 sata
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.