• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Kompanije koje posluju po ESG-u imaju budućnost: Mogu li ostali da opstanu u održivom okruženju?

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Kako trka za profitom i istovremeno borba menadžmenta da preduzeće opstane u ovakvim globalnim okolnostima - utiču na krajnje rezultate?

  • 0
Hajat - konferencija Foto: Telegraf.rs

Danas, 1. juna, u poznatom beogradskom hotelu održana je IV regionalna konferencija "Rizici novog doba: održivost i izdržljivost", fokusirana na ESG (environmental, social, and corporate governance) principe, sajber rizike vezane za održivo poslovanje, ali i na mentalno zdravlje zaposlenih, o kojem se sve više govori.

Konferenciju je otvorio viceguverner NBS Željko Jović, a na događaju je bilo 23 učesnika, iz zemlje, regiona i šire.

Budući da se svet ubrzano kreće ka zelenoj transformaciji i održivom poslovanju, jedno od ključnih pitanja na konferenciji je Kakva sudbina čeka one koji nastave da posluju mimo ESG standarda?

Za slučaj da ste među kompanijama koje uveliko rade na tome da im poslovanje bude održivo - ili već jeste, zanimljive teme pokrenute na skupu "Rizici novog doba: održivost i izdržljivost" bile su i:

  • Kako postaviti ESG strategiju?
  • Sajber bezbednost
  • Korak ispred hakera: Kontinualna sajber otpornost uz pomoć AI (veštačke inteligencije)
  • Finansijska zaštita od sajber rizika
  • Kako poslovati održivo u neodrživom okruženju

Jedan od zaključaka je da je tržište osiguranja u Srbiji nastavilo rast, uprkos raznim geopolitičkim previranjima, kovidu i inflaciji.

Hajat - konferencija Foto: Telegraf.rs

Ipak, najveći izazov ostaje pitanje profitabilnosti. Stroža monetarna politika se odražava na sve segmente društva, te ni ova branša nije pošteđena.

U lizingu se, recimo, dešavaju dve grupe trendova: širi opseg mobilnosti i dodatna fleksibilnost koju očekuju klijenti, kao i kriza koja dovodi do nestašice robe, rasta kamatnih stopa... Na konferenciji je istaknuto da se ubuduće očekuje pad tražnje, iako on nije zabeležen u 1. kvartalu ove godine.

Kako bi zadržale konkurentnost i likvidnost, kompanije uglavnom koriste sledeći mehanizam: pravilno postavljena paleta proizvoda i pronalaženje odgovarajuće niše, uz adekvatno upravljanje tokovima novca.

(Telegraf Biznis)

Video: Lela Saković: Da li je u Srbiji moguća komunikacija bez stresa i šta da radimo kad se firma proda?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>