Turkish Airlines zainteresovan za održavanje aviona u Srbiji: "Uvek smo otvoreni za nove mogućnosti"

 
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Turkish Airlines radi na planovima za osnivanje podružnica za MRO van Turske.

MRO je skraćenica za održavanje, popravku i rad ili u nekim slučajevima remont.

- Radimo na tome sa investitorima, na primer u Beogradu - rekao je predsednik Turkish Airlines-a Ahmet Bolat u eksluzivnom intervjuu za Aviation Daily na marginama IATA AGM u Istanbulu.

- Odluku ćemo doneti u skladu sa tim. Uvek smo otvoreni za nove mogućnosti, procenjujemo budućnost. To je važna stvar - dodao je.

Bolat je istakao da se troškovi rada smanjuju u nekim delovima jugoistočne Evrope i zbog toga je vidi kao dobro područje za investiranje.

Kako dalje piše portal Aviation Daily, jasno je zašto Turkish Airlines kao jednu od svojih baza za MRO vidi i beogradski aerodrom Nikola Tesla, navodeći da naša flota raste veoma brzo, a kod "lokalnih  provajdera JAT Tehnika dolazi do uskih grla za MRO".

Predsednik Turkish Airlines isključuje moguće zajedničko ulaganje za MRO koje bi uključivalo održavanje avionskih motora.

- To neće biti deo toga. Zahteva mrežu (u smislu rezervnih delova itd). Ne možete izgraditi radnju motora samo za motor kojim upravljate. Morate imati podršku drugih operatera (mušterija trećih strana) koji imaju iste motore.

Komentarišući troškove, Bolat je rekao da trenutno jedan hangar za širokotrupni avion košta oko 1,5 miliona dolara godišnje.

- A kljućni faktor u MRO-u su vreme i radni sati. Da bismo održali niske troškove, jeftinije je ako možete da popravite delove, motore i komponente aviona. Tada je moguće napraviti vrednost, a onda možete zaraditi od... hangara za avione.

Za Turskish Airlines koji će upravljati flotom od 435 aviona do kraja 2023. godine,ima dovoljno kapaciteta za MRO.

Turkish Tehnics ima objekte za održavanje na dva istanbulska aerodroma - Sabiha Gokcen i Ataturk.

Takođe, rade sa nekoliko kupaca trećih strana.

- Na primer, radimo i za Emirates - istakao je Bolat i dodao da je nezadovoljan načinom na koji se dobavljači motora nose sa nedostatkom rezervnih delova za kupce svojih avio-kompanija, posebno za flote Airbus A320neo.

- Dobavljači moraju da reše to. Kao avio-kompanija u osnovi možete održavati motor bilo gde. Ali ako ne proizvodite delove, a mi ih ne dobijemo, to je glavni problem.

(Telegraf Biznis)

Video: Zavirite na novi terminal beogradskog aerodroma Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>