Vreme čitanja: oko 1 min.
Trend "tihog luksuza" zavladao među bogatima: Promovisala ga je Gvinet Paltrou, a evo o čemu se radi
Vreme čitanja: oko 1 min.
Usled finansijske krize, ljudi koji su imali novca želeli su da budu malo pokorniji i da ne izazivaju širu javnost
Gvinet Paltrou je možda održala poslednju reč na suđenju za skijašku nesreću u martu, ali o njenom "starinskom, elegantnom i skupocenom" izgledu i dan danas se priča. U pitanju je novi trend koji je zavladao na tržištu, poznat kao "tihi luksuz".
- Obeležen skupim materijalima prigušenih tonova, tihi luksuz, poznat i kao skriveno, ili stelt bogatstvo, je potpuni nedostatak logotipa i bilo čega što je previše upadljivo - rekao je Tomai Serdari, profesor marketinga i direktor programa za modu i luksuz na njujorškom univerzitetu.
Luksuzni brendovi se oslanjaju na kvalitet materijala i za njihovu izradu se koriste tehnike koje su im veoma specifične, kao što su kroj, šavovi ili drugi sitni detalji koji su prepoznatljivi samo onima koji su dobro upoznati sa određenim predmetom.
- To vide samo oni koji su dobro upućeni - kaće Serdari, piše CNBC.
U svojim svakodnevnim nastupima u sudnici, Paltrou je nosila vrhunske brendove kao što su Celine i The Row, zajedno sa crnim Prada čizmama od 1.450 dolara i nosila je Smitsonovu svesku od 325 dolara u plavoj boji kompanije. Ali oznake brenda nigde nije bilo.
Naravno, tihi luksuz nije novost.
- Usled finansijske krize, ljudi koji su imali novca želeli su da budu malo pokorniji i da ne izazivaju širu javnost - rekao je Serdari.
U deceniju i po od tada, moda je postala veća i smelija. Sada je stil stelt-bogatstva ponovo rođen, jer su ekonomske prilike sve više podelile Amerikance.
Na sreću, tihi luksuzni trend se manje odnosi na kupovinu skupog predmeta, već na repliciranje izgleda sa odećom koja dobro stoji, u neutralnim tonovima ili monohromatskim.
Carolin Meklanahan, sertifikovani finansijski planer predlaže kupovinu nekoliko prepoznatljivih proizvoda, kao što su kaput ili torba, na rasprodaji ili u lokalnoj prodavnici i uparivanje ih sa jeftinijim farmerkama. Ova vrsta tihog luksuza, bez brendova imena i logotipa, je "zakasnila", dodala je Meklanahan.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako izgleda najskuplja jahta na sajmu nautike: Košta skoro pola miliona evra
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.