• 0

Vreme čitanja: oko 4 min.

Naša mreža je zelena, sigurna i brza

Vreme čitanja: oko 4 min.

Pre više od pola veka, lansirana je prva mobilna mreža

  • 0
Saša Filipović Foto: Promo/ Braca Nadeždić

Te, pionirske generacije mreža fokusirale su se na glasovni saobraćaj, dok se danas akcenat stavlja na korišćenje interneta, mobilnih aplikacija i multimedijalnu komunikaciju. Internet je postao sastavni deo naših života, bez njega se ne može.

Ipak, nije dovoljno samo da se podaci kroz mrežu prenose munjevito. Operatori sve više ulažu i u druge aspekte, poput bezbednosti, kapaciteta, pouzdanosti i ostalih karakteristika. O tome dokle su stigli sa razvojem mreže, ali i o programu reciklaže i drugim temama razgovarali smo sa Sašom Filipovićem, izvršnim Komercijalnim direktorom u Yettelu.

  • Kako danas treba da izgleda moderna mobilna mreža i koje su njene karakteristike? Kakva su očekivanja korisnika, šta je to što traže i očekuju kada je u pitanju mobilni signal?

Ono što već duže vreme primećujemo je da očekivanja stalno rastu, i po tome se korisnici u Srbiji ne razlikuju od korisnika bilo gde u svetu. Žele brzo da preuzimaju i strimuju sadržaj, da imaju mrežu besprekornog kvaliteta, bilo da je u pitanju glas ili internet, da je signal jak i stabilan, gde god da se nalaze. Znači, brzina, kvalitet i pokrivenost. Dugo su sva tri operatora u Srbiji radila na tome da mreže budu brze i sa dovoljnim kapacitetom, da prenos podataka "leti" i mislim da smo svi zajedno uradili odličan posao. Ono na čemu insistiramo već duže vreme je da razvijamo i ostale aspekte mreže, zato smo izuzetno ponosni na činjenicu da smo nedavno, petu godinu zaredom, dobili UMLAUT Best in test priznanje za najbolju mrežu na testu.

Upravo tako ja vidim modernu mobilnu mrežu danas, kao onu u koju se stalno ulaže, u kojoj se podjednako radi na razvoju svih njenih karakteristika. Daću vam jedan primer: znamo da naši korisnici mobilni internet koriste i za obavljanje raznih transakcija, koji često uključuju i lične podatke. Veoma je važno da budu sigurni dok to rade, da ne razmišljaju o tome da li će se naći na meti nekog hakerskog napada. Zato smo razvili "Safe Net" koji identifikuje i blokira zlonamerne veb lokacije i štiti korisnike od internet prevara. Time smo, zapravo, dosta uradili po pitanju sigurnosti mreže, što je isto veoma važna komponenta ako želite da imate najbolju mrežu.

Azfar Shah i Aleksandar Mitrović Azfar Shah i Aleksandar Mitrović/ Foto: Promo/ Ivan Zupanc
  • Nedavno ste objavili da se 100 odsto zelena mreža. Šta to tačno znači i zašto je to važno? Da li već primetite prednosti u korišćenju obnovljivih izvora energije?

Da, primetimo, naravno. Ovde moram da naglasim da to što smo "zeleni" zapravo nije neki novi pravac u Yettelu, nešto na čemu radimo tek od nedavno. Na primer, još pre više od 10 godina smo u prodajnim objektima izbacili plastične kese iz upotrebe i uveli papirne. Korisnicima nudimo opciju elektronskog, umesto papirnog računa, čime smo u teoriji zajedno uštedeli više od 7.000 stabala. Cilj nam je da do 2025. godine imamo milion korisnika sa elektronskim računom.

Dakle, stalno gledamo šta je to što možemo da uradimo sami, i na koji način da uključimo korisnike Nama je bilo važno da za napajanje naše mreže koristimo struju koja dolazi isključivo iz obnovljivih izvora energije. Time smo našoj mreži, pored toga što je kvalitetna, stablina i sigurna, dodali i ekološki aspekt.

  • A reciklaža? Znamo da je ovaj program veoma popularan među vašim korisnicima. Dokle ste stigli sa tim programom i kakvi su rezultati?

Rezultati su zaista impresivni. Pre nekoliko dana smo došli do pola miliona recikliranih uređaja, što nam je bio povod da nagradimo one koji su najviše reciklirali, kao i polamilionitog korisnika. Zanimljivo je da imamo one koji su doneli i po 70 ili 80 uređaja, jer naprosto, nisu znali šta sa njima da rade, kako da ih adekvatno recikliraju, a mi smo im dali konkretno rešenje.

Od početka programa reciklaže 2021. godine, zajedno sa korisnicima odložili smo više od 45 tona e-otpada. Reciklažom blizu 510 hiljada uređaja u ponovnu upotrebu vraćeno je 7,4 tone bakra, 169 kg srebra, 12 kg zlata i 7 kg paladijuma. I ovde imamo cilj od milion, a to je brojka koju želimo da stignemo do 2025. godine sa brojem recikliranih uređaja.

Ono što smo naučili jeste da ekološka svest u Srbiji raste i da se ljudi rado uključe kada im se ponudi jednostavno i konkretno rešenje. To smo primetili i kad smo korisnicima omogućili da aktiviraju Eco bonus u okviru svojih paketa, nakon čega ovlašćeni operater za upravljanje otpadom, sakuplja i reciklira plastiku i papir koje u proseku potroši jedna osoba u Srbiji. A to je, prema procenama - 6,8kg otpada svakog meseca. Dakle, uticaj koji možemo svi zajedno da napravimo na životnu sredinu je ogroman.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>