Vreme čitanja: oko 1 min.
Avioni će od 2025. godine morati da imaju jednu novinu: Cilj je da se pojača bezbednost pilota
Vreme čitanja: oko 1 min.
Avio-kompanije trenutno koriste procedure kao što su blokiranje vrata kolicima za piće ili postavljanje stjuardese ispred njih
Američka Federalna uprava za vazduhoplovstvo saopštila je da je privela kraju pravilnik koje zahteva dodatnu sigurnost za kokpite novoproizvedenih komercijalnih aviona. Pravilo o sekundarnoj barijeri u pilotskoj kabini primenjivaće se na putničke avione proizvedene od leta 2025. godine.
Barijera, koja više može da liči na kapiju nego na čvrsta vrata, biće zaključana kada se vrata pilotske kabine otvore tokom leta, kako bi piloti, na primer, mogli da pristupe toaletu, a da se bezbednost ne naruši. Avio-kompanije trenutno koriste procedure kao što su blokiranje vrata kolicima za piće ili postavljanje stjuardese ispred njih.
Piloti avio-kompanija su se zalagali za ovaj sigurnosni uređaj od 11. septembra. Zakonodavci razmatraju da li da zahtevaju rekonstrukciju sekundarnih barijera na avionima koji trenutno lete kao deo širokog zakona o politici FAA.
Najveći sindikat koji predstavlja pilote rekao je da pravilo dolazi "nakon godina nepotrebnog odlaganja". Džejson Ambrozi, predsednik Udruženja pilota vazdušnih linija, rekao je u saopštenju da bi "osiguranje da nijedan terorista, domaći ili međunarodni, ne provali ponovo vrata pilotske kabine aviona trebalo da bude jedan od najviših bezbednosnih prioriteta ove zemlje".
(Telegraf Biznis)
Video: Najveći svetski sajam poslovne (biznis) avijacije EBACE u Ženevi
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.