• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nevreme nije jedini krivac za otkazivanje i pomeranje letova: Šta je prava istina?

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Uprkos tome što je 54 milijarde dolara sredstava poreskih obveznika usmereno u avio-kompanije, kako bi se one "održale u životu" tokom pandemije, većina njih je u velikoj meri smanjila broj osoblja još 2020.

  • 0
Avion Kina C919 COMAC Foto: Profimedia/Xinhua News

Stotine hiljada klijenata američkih avio-kompanija "zaglavljeno" je ove nedelje na aerodromima, zbog prizemljenja aviona usled loših vremenskih uslova.

Naravno, to je dovelo do masovnih otkazivanja letova, ali to nije problem koji pogađa samo SAD, već čitavu Evropu, svet.

Oluje, koje se trenutno navode kao razlog pomeranja letova u Americi, samo su jedan od razloga. Ono o čemu se manje govori jeste da avio-kompanije muče muku sa nedostatkom osoblja.

Ta agonija, pritom, traje mesecima unazad.

Manjak radnika, kako u američkim avio-kompanijama, tako i u operacijama kontrole vazdušnog saobraćaja Federalne uprave za vazduhoplovstvo, doveo je do pogoršenja situacije, koja je na američkim aerodromima bila nešto bolja juče, 28. juna.

Platforma za praćenje "FlightAware" izvestila je da je otkazano skoro 850 letova i još 3.500 je bilo odloženo. Oluje u oblasti Bostona izazvale su zastoj u sredu rano ujutru, a njujorški aerodromi LaGuardia i Newark bili su pogođeni kasnije, popodne.

Kako piše CNN, američki sistem vazdušnog saobraćaja nije u stanju da se brzo oporavi od rasprostranjenih vremenskih neprilika, jer nema dovoljan broj radnika koji bi se uhvatio u koštac sa problemom.

Uprkos tome što je 54 milijarde dolara sredstava poreskih obveznika usmereno u avio-kompanije, kako bi se one "održale u životu" tokom pandemije, većina njih je u velikoj meri smanjila broj osoblja još 2020, kada su avionski prevoz i cene karata pali.

Nije im bilo dozvoljeno da prisilno otpuštaju osoblje, ali su nudili otpremnine i pakete za prevremeno penzionisanje. Mnoge kompanije su, takođe, trajno prizemljile starije, manje efikasne letelice, a ponovno zapošljavanje radnika trajalo je duže nego što je planirano.

Rezultat toga je da je kapacitet američkih avio-prevoznika, meren brojem raspoloživih sedišta prilagođenih preletenim miljama, i dalje manji za 10% u tekućem kvartalu u poređenju sa drugim kvartalom 2019. godine.

Podsećamo, i na beogradskom aerodromu Nikola Tesla se nedeljama unazad stvaraju gužve, ali je naloženo brže i efikasnije rešavanje problema, uz povećanje plata radnicima zaduženim za sortiranje prtljaga.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>