• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

Tehnološka "borba" dva diva: Erbas i Boing rade na novom dizajnu krila koja bi bila znatno lakša

Vreme čitanja: oko 1 min.

Glavna prepreka je to što su kompozitni delovi previše skupi za proizvodnju

  • 0
Air Serbia A330 Airbus Salinger Igor

Proizvođač aviona Erbas pojačava testiranje nove tehnologije krila dok kreira budući novi model, koji bi nasledio najprodavaniju seriju A320, iako se bori za smanjenje troškova izrade.

Britanski ministar industrije Nusrat Gani otvorio je danas fabriku za tehnologiju krila u jugozapadnoj Engleskoj, koja bi trebalo da pomogao u izradi krila, koja su duža, lakša, vitkija i imaju preklopne vrhove za održivije letenje, preneo je Rojters.

- Naš program je da pripremimo tehnologije, koje će nam biti potrebni za sledeću generaciju Erbasovih aviona, šta god da je to - rekla je novinarima šefica Erbasovog programa "Wing of Tomorrow" Sju Partridž.

Otvaranje se događa u momentu kada Boing istražuje primenu izduženih ultralakih krila nazvanih "Transonic Truš-Braced Vings". Izbor dizajna krila i metoda proizvodnje od bilo kog proizvođača, zajedno sa razvojem motora, oblikovaće konkurenciju aviona u drugoj polovini veka.

Izvori iz industrije procenjuju da Erbas troši "stotine miliona" dolara na "Wing of Tomorrow". Zvanično, istraživanje bi moglo biti od koristi bilo kom projektu, ali sve oči su uprte u naslednika A320 sa jednim prolazom, za koji je Erbas rekao da bi mogao da bude uveden između 2035. i 2040. godine.

Partridž je navela da kompanija razvija "kompozitne materijale kako bi izbacila težinu iz krila, ali one moraju da budu po pravoj ceni i pravoj mogućnosti proizvodnje". Trenutno najprodavaniji A320/321 i konkurentski Boing 737 napravljeni su od aluminijuma, ali dizajneri veruju da će kompoziti omogućiti da buduća krila budu sužena na nove efikasne načine.

Glavna prepreka je to što su kompozitni delovi previše skupi za proizvodnju - jaz koji je teže nadoknaditi na A320 i 737 po visokim cenama nego na većim mlaznjacima koji su već napravljeni od kompozita. Partridž je rekao da je Erbas u pregovorima sa najmanje tri dobavljača o smanjenju troškova.

(Telegraf Biznis)

Video: Najveći svetski sajam poslovne (biznis) avijacije EBACE u Ženevi

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>