Vreme čitanja: oko 2 min.
Za posetu Japanu ne treba vam kofer: Avio-kompanija će iznajmljivati odeću, a ovo je cilj eksperimenta
Vreme čitanja: oko 2 min.
Putnici japanske avio-kompanije mogu poneti četkicu za zube i donji veš, ostalo ih čeka na destinaciji
Posetiocima Japana nudi se prilika da putuju bez tereta. Sve što moraju da ponesu su donji veš i četkica za zube. U pitanju je jednogodišnji eksperiment koji je započeo juče, tokom kog putnici koji putuju Japan Erlajnzom (JAL) mogu unajmiti odeću, prema sezoni, veličini, prilici i kombinaciji boja.
Program pod nazivom “Any Wear, Anywhere”, koju vode JAL i trgovačka kuća Sumitomo, predstavljen je kao pokušaj promocije održivog turizma. Pokrenut je tokom razdoblja snažnog porasta broja posetilaca Japana nakon pandemije, budući da je zemlja imala stroga ograničenja dolazaka, piše Poslovni dnevnik.
Odjeća se može rezervisati do mesec dana unapred, za korišćenje na dve nedelje, a putnici pritom mogu navesti svrhu svoje posete kako bi bili sigurni da imaju odgovarajuću odeću. Program je održiv zato što se radi o kombinaciji viška zaliha od trgovaca i nošenih odevnih predmeta koje prikupi partnerska kompanija, a odeća se dostavlja u hotel ili Airbnb smještaj pre dolaska, da bi se nakon boravka oprala i reciklirala.
Ta održivost će svakako koštati. Prema trenutnoj strukturi cena, žena koja putuje na poslovno putovanje tokom japanskog leta mogla bi platiti 5000 jena (35 dolara) za izbor od pet gornjih i tri donja dela, što uključuje lanene košulje, pantalone i suknju.
Muškarac koji putuje na ležernije putovanje zimi može unajmiti garderobu koja uključuje moderne izbledele farmerke, majicu s kapuljačom i udobnu jaknu i sve to će platiti 7000 jena. Tokom tog 13-mesečnog eksperimenta JAL će prikupljati podatke o tome da li će ova ideja dovesti do ukupnog smanjenja težine putničkih torbi.
Stranica koja upravlja sistemom iznajmljivanja odeće tvrdi da smanjenje prtljage putnika od 10 kilograma dovodi do smanjenja emisije ugljen dioksida od 7,5 k što je jednako odricanju od korišćenja fena za kosu tokom 78 dana.
U maju je Japan posetilo gotovo 1,9 miliona ljudi, što je povećanje od 1.191 odsto u porešenju sa istim mesecom prošle godine, prema podacima Japanske nacionalne turističke organizacije.
Japanski eksperiment uklapa se u predviđanja futurista koji su već najavili da budućim turistima neće biti potreban prtljag, jer će se prilikom dolaska u hotel koristiti 3D štampana odeća za odmor koja se može reciklirati i upotrebiti za druge goste. To je jedan od budućih trendova koje je nedavno u izveštajuu “EasyJet 2070: Izvješće o putovanjima u budućnost” najavila grupa vodećih akademika i futurista.
(Telegraf Biznis)
Video: Najveći svetski sajam poslovne (biznis) avijacije EBACE u Ženevi
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.