Vreme čitanja: oko 2 min.
"Ružne sandale" i ovog leta najpopularnije: Kompanija Birkenstok posle 250 godina izazi na berzu
Vreme čitanja: oko 2 min.
Birkenstok je ubrzo postao predmet visoke mode, lansirajući saradnju sa luksuznim imenima kao što su Dior, Manolo Blanik i Valentino.
Čuveni nemački proizvođač sandala Birkenstok mogao bi da bude procenjen na više od 6 milijardi dolara u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) na berzi, smatraju stručnjaci i navode da bi do toga moglo da dođe ove ili sledeće godine.
Pre dve godine porodična investiciona kompanija milijardera Bernara Arnoa LMVH stekla većinski udeo u Birkenstoku, procenjujući kompaniju na 4,9 milijardi dolara. Braća Kristijan i Aleks Birkenstok zadržala su udeo u firmi.
Poznati brend osnovan je pre skoro 250 godina, 1774. godine, kada je prvi put zabeleženo spominjanje cipela Johana Adama Birkenstoka.
Više od stotinu godina kasnije, Johanov unuk, Konrad Birkenstok, razvija koncept koji je bukvalno promenio oblik obuće. Iako su nam tabani zakrivljeni, cipele su uvek bile ravne iznutra. Konrad je imao teoriju da bi, ako bi oblik cipela odražavao oblik stopala, one bile udobnije. Konrad je dizajnirao prvu cipelu sa konturisanim uloškom koju su obućari koristili u proizvodnji obuće po meri.
Konrad Birkenstok razvija prvi fleksibilni držač svoda stopala, koji se ubacuje u fabrički napravljene cipele koje su postale široko rasprostranjene u Nemačkoj. Godine 1966, dok je bila na odmoru u Nemačkoj, Margo Frejzer tražila je olakšanje od bolnih cipela i zamora stopala od šetnje. U banji joj je neko predložio da proba Birkenstok.
Margo je odmah počela da uživala u udobnosti i shvata da je hronični bol u stopalima, koji je trpela godinama, jednostavno nestao u roku od nekoliko meseci nakon što se vratila kući u Kaliforniju. Uverena u zdravstvene prednosti ove obuće, ona počinje da uvozi Birkenstok obuću u Ameriku.
Birkenstok je ubrzo postao predmet visoke mode, lansirajući saradnju sa luksuznim imenima kao što su Dior, Manolo Blanik i Valentino.
Popularne među boemima i ljudima iz sveta mode, sandale su postale popularne 1990-ih i 2000-ih kada su poznate ličnosti, uključujući Kejt Mos i Hajdi Klum, počele da se šetaju u njima.
U korak s trendovima i udobnošću koja je sve više na ceni, popularni brend je ove godine predstavio novu kolekciju ograničenog izdanja koja slavi tri kultna modela: sandale Madrid, Arizona i Gizeh, koje redom slave svoju 60., 50. i 40. godišnjicu. Sandale koštaju u proseku od 40 evra do 150, u zavisnosti od modela.
U skorije vreme, Birkenstok je mnogo ulagao u izgradnju svojih proizvodnih lokacija u Nemačkoj. Ovo uključuje novu fabriku od 120 miliona evra u malom mestu severno od Berlina. Kompanija ima oko 5.500 zaposlenih.
(Telegraf Biznis)
Video: Zoran je poslednji obućar u Bogatiću: Za mlade je ovo prljav posao, a pare su male
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Aca
Imam iste i koristim ih kad idem u berbu groždja
Podelite komentar