Nova deonica Moravskog koridora do kraja oktobra: Kruševac se povezuje na autoput

 
Čitanje: oko 3 min.
  • 2

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić obišao je radove na izgradnji nove deonice Moravskog koridora od Makrešana do Koševa koja će, kako je najavio, biti završena do kraja oktobra, a čime će Kruševac biti povezan na autoput.

Vesić je rekao da je završeno šest kilometara leve trake nove deonice koja je ukupno duga deset kilometara i da je saobraćaj preusmeren na taj poluprofil, a da će se sada raditi desna traka.

Istakao je da će sve biti gotovo do kraja oktobra i da će Kruševac imati tri petlje. Naveo je da će Moravski koridor biti dug ukupno 110 kilometara i da će spajati autoputeve "Miloš Veliki" i Beograd-Niš, odnosno dve petlje - Preljina i Pojate.

- Na ovom potezu živi oko 500.000 ljudi i taj autoput znači život za Kraljevo, Vrnjačku banju, Trstenik, Kruševac, Ćićevac, Varvarin, Stalać… za sve ljude koji žive ovde jer će značiti nove investicije, brži prevoz i da se ovaj kraj brže razvija - rekao je Vesić.

Naveo je da sa izgradnjom Moravskog koridora počinje gradnja puteva koji povezuju postojeće autoputeve i da je to prvi od tri brze saobraćajnice i autoputeva koji će premrežiti Šumadiju odnosno zapadnu Srbiju.

- Već ćemo narednih dana potpisati ugovor za obilaznicu oko Kragujevca koja nije samo 21 kilometar obilaznice oko tog grada već podrazumeva kroz Gružu vezu do Mrčajevaca, odnosno vezu Kragujevca sa autoputem "Miloš Veliki". Takođe, čeka nas i izgradnja autoputa "Vožd Karađorđe" čiji će idejni projekat biti završen do kraja godine, a koji će takođe povezati dva autoputa - Beograd-Niš i "Miloš Veliki" tako da će čitava Šumadija biti premrežena mrežom brzih puteva i autoputeva - istakao je Vesić.

Podsetio je da je nedavno Vlada Srbije usvojila odluku o izradi urbanističkog plana za izgradnju pruge Stalać-Kraljevo, a kasnije i Kraljevo-Rudnica, kojom će se, kako je rekao, ići 120 kilometara na sat tako da, dodao je, građanke i građani koji tu žive neće imati samo dobre puteve već i brzu prugu.

- To su dobre vesti za ovaj kraj Srbije i srećan sam što na ovaj način kao zemlja, u vreme krize, imamo dovoljno novca da investiramo u autoputeve i brze saobraćajnice, a i u pruge - rekao je Vesić.

Državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Mihajlo Mišić rekao je da radovi na Moravskom koridoru napreduju prema planu i da radnici rade uprkos vrućini, kao i da se veoma obraća pažnja na njihovu zaštitu.

- Svi imaju kompletnu zaštitnu opremu, obezbeđeni su odgovarajućim količinama napitaka, imaju sve što je potrebno da bi bezbedno mogli da izvode radove i po ovakvim uslovima - rekao je Mišić i dodao da se radi u dve smene i do kasno noću.

Direktor JP “Koridori Srbije” Aleksandar Antić rekao je da svaki novi autoput donosi pregršt novih prilika za ljude koji žive duž njegove trase.

- Moravski koridor će doneti i nekoliko novih industrijskih zona za građane ovog kraja. Mi ćemo lokalnim samoupravama ostaviti i objekte koje smo gradili za potrebe izgradnje autoputa, kao potencijalne nove industrijske zone - rekao je Antić.

Naveo je da će jedna takva zona biti u Ćićevcu gde postoji oko 20 hektara koji su bili u funkciji izgradnje autoputa, druga u okolini Kruševca površine gotovo 28 hektara, a treća u Adranima kod Kraljeva. Kako je dodao, to je velika šansa da se nastavi sa razvojem Srbije.

(Telegraf Biznis)

Video: Otvaranje deonice na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • zoran

    17. jul 2023 | 13:48

    Posto vec imamo autoputeve Milos Veliki i Vozd Karadjordje vreme je da se razmisi i o ovom koji ide koridorom reka Morava. Njih tri! Mozda Car Lazar?

  • СУ

    20. jul 2023 | 01:00

    Сомбор-Кикинда.. Бечеј.. Нс-Зр.. Зар се не гледа број становника?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>