Vreme čitanja: oko 2 min.
"Higijensko siromaštvo" pogađa 3,2 miliona Britanaca: Kriza troškova se nastavlja
Vreme čitanja: oko 2 min.
Prodaja sredstava za pranje ruku opala je za 23%
Vodeći supermarketi u Velikoj Britaniji izveštavaju o padu prodaje artikala za ličnu higijenu usled krize troškova života javlja Guardian.
Podaci pokazuju da je potražnja za sapunom pala za 48 odsto u prvih šest meseci ove godine u poređenju sa istim periodom iz 2022.
Prodaja sredstava za pranje ruku opala je za 23%, prodaja penušavih kupki smanjena je za 35%, a gela za tuširanje za 1%.
Samo sredstvo za dezinfekciju ruku je poništilo trend, sa prodajom za 29%. Reapp, koji je sastavio podatke iz supermarketa, pripisuje pad prodaje rastućim cenama.
Četiri pakovanja sapuna sada koštaju 3 funte u Tesco-u, dok šest pakovanja Dove sapuna košta 3,50 funti.
- Naša analiza nedavnih podataka o prodaji u supermarketima pokazuje da kupci u zemlji i dalje moraju da donose teške odluke između osnovnih stvari za domaćinstvo - kažu iz Reapp-a.
- Vidimo značajan pad prodaje u kategoriji lične zdravstvene nege, uprkos tome što su ovi proizvodi doživeli sniženje cena, što sugeriše da potrošači smanjuju proizvode koji se ne smatraju bitnim jer se kriza troškova života nastavlja - dodaju.
Ove godine Unilever, kompanija koja stoji iza brendova kao što su Marmite i Dove sapun, upozorila je da će njegove cene nastaviti da rastu u 2023, ali je negirala da ostvaruje "neverovatne profite" tokom krize troškova života.
Cena paste za zube porasla je u proseku za 29 penija, u poređenju sa julom prošle godine, prema analizi Trolley.co.uk.
Sapun je poskupeo za 18 penija, sa prosečnih 2,06 funti na 2,24 funti, a šampon za kosu za 25 penija na prosečnu cenu od 3,87 funti u istom vremenskom periodu.
Prošlogodišnji izveštaj sugerisao je da je 3,2 miliona odraslih u Ujedinjenom Kraljevstvu pogođeno "higijenskim siromaštvom", a 12% je reklo da je zbog toga izbegavalo da se suoči sa kolegama.
Njihova borba da kupe osnovne artikle kao što su sapun i dezodorans ima razarajući efekat na njihov svakodnevni život, pokazali su nalazi humanitarne organizacije Higyiene Bank, koja ima za cilj da snabdeva banke hrane, skloništa za beskućnike, škole i druge organizacije artiklima kao što su dezodorans, deterdžent za veš, pelene, proizvodi za period, šampon, sapun i pasta za zube.
(Telegraf Biznis)
Video: Devet izazova vise nad glavom svetske ekonomije dok je Ukrajina u ratu: Svačiji novčanik je ugrožen
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Gorča
Za higijenu je dovoljno parče jeftinog sapuna i topla voda,luksuzna sredstva su stvar prestiža i velikog blagostanja.
Podelite komentar