Vreme čitanja: oko 2 min.
(ANKETA) Da li vam smetaju električni trotineti na ulicama: Pariz zabranjuje njihovo iznajmljivanje
Vreme čitanja: oko 2 min.
Opasna javna smetnja ili deo budućnosti urbane mobilnosti?
Pariz će ove nedelje postati jedan od retkih gradova u Evropi sa potpunom zabranom iznajmljenih električnih trotineta, piše CNBC.
Do sada su tri kompanije sa licencom za rad električnih trotineta u francuskoj prestonici - Lime, Dot i Tier, potvrdile da će ukloniti svoje električne trotinete do 1. septembra.
Ove tri kompanije imale su kombinovanu flotu od otprilike 15.000 električnih trotineta u gradu. Kako prenosi CNBC, Referendum održan u aprilu dao je Parižanima dva izbora u vezi sa iznajmljivanjem trotineta: za ili protiv.
Rezultati glasanja govore da je 90 odsto glasova bilo protiv. Sa druge strane gradovi širom sveta raspravljaju o tome da li su takva vozila, koja se otključavaju putem aplikacije i plaćaju iz minuta u minut, opasna javna smetnja ili deo budućnosti urbane mobilnosti.
Kompanije ističu da neće biti promena u pravilima korišćenja privatnih električnih trotineta. Trotineti za iznajmljivanje su i dalje prisutni u drugim francuskim gradovima, uključujući Marsej i Lion, a mnogi gradovi su uveli ograničenja za trotinete, kao što su ograničenja brzine i dozvoljena mesta za vožnju, kao i parking zone sa novčanim kaznama za korisnike.
Što se tiče Evrope, Madrid je ove godine poništio prethodnu zabranu i dozvolio kompanijama za iznajmljivanje da se vrate pod novim uslovima, što je učinio i Kopenhagen 2021. godine.
Kompanije Lime, Dot i Tier najavljuju da će sada prebaciti fokus na povećanje ponude električnih bicikala u Parizu, nakon što su svoje trotinete premestili na drugo mesto.
- Pariski vozači se već okreću našoj sve većoj floti električnih bicikala - rekao je portparol Lime-a za CNBC.
Dodaje da kompanija sada ima duplo veći broj električnih bicikala nego što je ikada imala električnih trotineta, kao i da su ohrabreni kontinuiranom podrškom grada biciklizmu uoči Olimpijskih igara 2024.
Lajmova flota skutera u Parizu iznosila je oko 5.000, naspram oko 10.000 bicikala, i kompanija je saopštila da su putovanja na njenim biciklima u glavnom gradu porasla za 73 odsto prošle godine.
Iz kompanije Dot kažu da svoje skutere šalju na mesta gde su potpisani novi tenderi, uključujući Bordo i širom Belgije, a portparol kompanije ističe da povećavaju svoju flotu električnih bicikala, za koju se nada da će se proširiti na predgrađe Pariza uoči Olimpijade, koja treba da počne u julu sledeće godine.
Smanjenje automobilskih gužvi i potpuni pristup gradu biciklima bili su neki od ključnih prioriteta gradonačelnice Pariza Ane Idalgo koja je 2022. godine najavila planove da zabrani većinu automobila iz nekoliko centralnih oblasti, sa pristupom samo za pešake, bicikle, javni prevoz i određene dozvoljene automobile.
Šta vi mislite, da li su električni trotineti bezbedni? Pišite nam u komentarima.
(Telegraf Biznis)
Video: Čadež na e-trotinetu stigao u Palatu Srbije: Za manje zagađenja vazduha i više biciklističkih staza
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Gradjanin
Da. Smetaju mi. Zato što nisu regulisani zakonom i oni "zuje" svuda. Pored toga, nečujni su i slabo obeleženi na putu. Smetaju i vozačima i pešacima!!!
Podelite komentar
Aleksandar
Da, smetaju mi električni trotineti. Nisu za kolovoz jer su spori i nestabilni na njemu, a još manje su za trotoar. Tu su prebrzi i opasni za pešake. Zarad opšte sigurnosti potrebno ih je zabraniti.
Podelite komentar
ffm
Sklanjajte to smece sa ulica!
Podelite komentar