• 3

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ne jedemo svi isti Kit Kat, a čak ni Amerika nema sve popularne ukuse: Zašto?

Vreme čitanja: oko 2 min.

U SAD, Kit Kat prodaje Hershey, a u ostatku sveta - glavni je Nestle

  • 3
kit kat Foto: Shutterstock

Ako "zalutate" među stvarne ili virtuelne prolaze japanske prodavnice, možda ćete pronaći Kit Kat čokoladice sa ukusima kao što su slani limun, karamel puding, biskvit od celog zrna, dinja i čaj sa mlekom.

Ali, ako potražite slične ukuse u popularnim američkim radnjama kao što su Target ili Volmart - u tom slučaju, srećno vam bilo! Doduše, ljubitelji Kit Kat-a iz Amerike to već znaju.

Da bi pronašli najzanimljivije verzije popularnog slatkiša, moraju kupovati van SAD ili otići u specijalizovane prodavnice koje prodaju uvezenu robu.

Zašto? 

Zato što Kit Kat distribuiraju različite kompanije u Sjedinjenim Državama i na međunarodnom nivou. U SAD, Kit Kat prodaje Hershey, a u ostatku sveta - glavni je Nestle.

To znači da se širom sveta prodaju različiti ukusi, čokoladice po različitim recepturama. Štaviše, čak i dve verzije Kit Kat tamne čokolade, koje distribuiraju Hershey, odnosno Netsle, neće imati isti ukus.

Obe kompanije prodaju više tradicionalnih Kit Kat varijanti, od "sezonskih" ili "limitiranih". Ali, upravo ti neobični ukusi su moćan marketinški alat, jer stvaraju pomamu među ljubiteljima i pomažu brendovima kao što je Kit Kat da decenijama ostanu relevantni.

Nestle je, recimo, prihvatao partnerstva i u Japanu razvio veliki broj sezonskih i regionalnih ukusa, piše CNN, dok Hershey ima tendenciju da bude konzervativniji sa lansiranjem novih ukusa, prateći ukuse samo jednog tržišta - američkog.

Nestle Foto: Nestle Japan / Ferrari / Profimedia

Kako je došlo do separacije?

U prošlosti, brend Kit Kat nisu kontrolisale dve odvojene kompanije. Štaviše, ova čokoladica nije imala veze ni sa Hershey-om ni sa Nestle-om, već ju je kreirala britanska kompanija za slatkiše Rowntree's.

Današnji Kit Kat zapravo je debitovao kao Chocolate Crisp, 1935. godine. Nekoliko godina kasnije, Rowntree's je promenio naziv u Kit Kat.

Nakon što je decenijama proizvodila i distribuirala Kit Kat, britanska kompanija je sklopila posao sa Hershey-om, dajući mu kontrolu nad distribucijom Kit Kat čokoladice u SAD-u, 1970. godine i tada je Hershey počeo da pravi Kit Kat u sopstvenoj fabrici u Pensilvaniji, 1973.

Zatim, 1988. godine Nestle je kupio Rowntree Mackintosh (kako je Rowntree's nazvan nakon spajanja), a time i globalnu distribuciju Kit Kat-a. Dogovor je bio da Hershey zadrži američku licencu.

Danas, čokoladica Kit Kat ostaje moćan brend, posebno za Nestle.

(Telegraf Biznis)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boža zemunac

    3. septembar 2023 | 16:17

    Može sve, samo bez znaka žabe.

  • Tea

    3. septembar 2023 | 19:47

    Pa i nije nesto da bih pala na glavu,ima mnogo lepsih slatkisa.

  • alal vera alal vera

    3. septembar 2023 | 20:02

    isto tako koka kola nije ista svuda u svetu a ni livajs 501 nije isti svuda

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>