• 2

Vreme čitanja: oko 3 min.

Sunđer između kriški hleba, žitarice u činiji lepka, skele da drže burger: Cake promotivnih slika hrane

Vreme čitanja: oko 3 min.

Slike koje promovišu hranu ne bi trebalo da sadrže sastojke koji nisu u samom proizvodu

  • 2
big mac Foto: Shutterstock

Kris je veliki obožavatelj hamburgera, ali je mnogo puta slao slike svog omiljenog ručka prijateljima kako bi se zajedno nasmejali nečemu što na slici izgleda savršeno, dok u realnosti to baš i nije.  Kada je čuo da kupci Burger Kinga u SAD šalju kompaniju na sud, potpuno ih je razumeo.

- Osećate se kao da ste opljačkani. Ali ko će da se sramoti i da se žali, umesto toga - samo pojedeš - kaže on.

Iz Burger Kinga su rekli da hamburgeri koje prodaju ne moraju da izgledaju "baš kao na slici" i da su svi proizvodi predstavljeni u njegovim reklamnim materijalima "isti hamburgeri koji se služe gostima širom Velike Britanije", piše BBC.

Ali gosti ponekad osećaju jaz između slike i onoga što se servira. Nezadovoljni kupci navode druge primere: sladoled je prikazan sa celim bademima, ali sadrži samo strugotine, prelivi za picu su oskudni, salate skupe, ali siromašne.

Ejmi Vordl, šef kompanije Astir za stilizovanje hrane iz Njujorka i Filadelfije, kaže da postoji pravilo da slike koje promovišu hranu ne bi trebalo da sadrže sastojke koji nisu u samom proizvodu. Ali to i dalje ostavlja prostor za manevar.

Ako promovišete hleb, možete staviti sunđere između kriški da biste sendviču dali puniji izgled, kaže ona. Da bi parče pice imalo pravi efekat "povlačenja sira", možda ćete morati da dodate dodatni sir uzet iz nekoliko identičnih pica. Žitarice se mogu slikati u posudi lepka, jer ih to čini manje vlažnim od mleka.

Pljeskavice na reklamnim slikama, objašnjava Vordl, često imaju "skele" napravljene od čačkalica da spreče lepinju da klizi sa majoneza.

- Nije da ću koristiti nešto lažno. Ali prebraću na desetine lepinji da pronađem savršenu gornju polovinu koja nije naborana i koja nije pocepana. Uzeću svoje male male makaze i pobrinuti se da ivica lepinje bude savršeno ravna tako da nema mrvica koje vise. Onda ću upotrebiti najsvežiju zelenu salatu koja nema braon boje i savršeno ću je naborati. Želim i najcrveniji paradajz - objašnjava ona.

Ona se slaže da onlajn slika Burger Kingovog hamburgera koji je u središtu američkog sudskog postupka - čini da izgleda kao da je pljeskavica veća od lepinje na kojoj se nalazi.

- Možda je pljeskavica koju ste kupili umotana ranije i ostavljena pod toplotnom lampom, što je rezultiralo da je lepinja malo zgnječena - kaže ona.

Ali takođe je moguće da je pljeskavica pomerena napred ili da je korišćena posebno mala lepinja, zbog čega je meso izgledalo "obilnije".

- U teoriji, stilista je čak mogao da napravi rez na zadnjoj strani pljeskavice i da je raširi horizontalno - kaže ona.

Ne postoji posebno pravilo protiv upotrebe ovih tehnika u SAD, kaže Mark Bartolomej, profesor prava na Univerzitetu u Bafalu u Njujorku, sve dok slika ne predstavlja lažno predstavljanje proizvoda.

Ali postoji rupa, jer se od kupaca očekuje da budu dovoljno pametni da prepoznaju da će oglasi često sadržati određenu količinu "nadimanja".

Iako znamo da oglašavanje može sadržati preuveličavanje i preterivanje, razmišlja se da su slike na prodajnom mestu bliže tome da budu deo ugovora - vidite sliku, naručite hranu - tako da će se o tome raspravljati na sudu.

U Velikoj Britaniji su propisi malo stroži, iako je osnovni princip isti: promotivne slike ne smeju da obmanjuju.

(Telegraf Biznis)

Video: 5 najskupljih namirnica koje prosečni domaćini teško mogu da priušte

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Monarh

    4. septembar 2023 | 12:04

    Koliko god da se proizvod koji se prodaje u odnosu na sliku proizvoda razlikuju alu u susrini je sastav taj nije toliko bitno, najbitnija stavka tofa je da jenproizvod nezdrav, prepun aditiva, emulgatora, i ne bas zdravih sastojaka

  • Перагеније

    4. septembar 2023 | 12:26

    Осим ПРЕВАРЕ, тамо никада ничега и није било. Они то тек почињу да схватају - сиротиња америчка раја...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>